خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی شنای ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

هر پنج شناگر ما شانس کسب سهمیه دارند

حضرتی با اشاره به نزدیکی رکوردهای شناگران ایرانی به ورودی المپیک می‌گوید هر پنج شناگرما شناس کسب سهمیه را دارند.

خشایار حضرتی، مربی تیم ملی شنا ایران در خصوص وضعیت اردوها تیم ملی برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: از آبان ماه سال گذشته به صورت پیوسته اردوها را برگزار کرده‌ایم. سال گذشته با شرکت در مسابقات دبی که هر سال با شرکت شناگران حاشیه خلیج فارس و بعضی از شناگران کشورهای اروپایی برگزار می‌شود توانستیم نتیجه خوبی از شناگران تیم ملی بگیریم و با کاهش رکوردهای آنان به کشور بازگشتیم تا امید‌های کسب سهمیه المپیک افزایش یابد.

 او ادامه می‌دهد: اواسط تیر ماه مسابقات گزینشی المپیک در مجارستان برگزار خواهد شد و ما هم از هفته آینده در همین کشور اردوی یک ماهه برگزار خواهیم کرد تا با بهترین شرایط برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات برویم.

مربی تیم ملی شنا با اشاره به نزدیکی رکورد‌های شناگران ایران اضافه می‌کند: هر پنج شناگر ما رکوردهایی نزدیک به ورودی المپیک را دارند و با کمی تلاش بیشتر می‌توانیم به چند سهمیه دست یابیم و سطح شنای ایران را با شرکت پر تعداد در المپیک بالاتر ببریم.

حضرتی مشکلات اصلی شنای ایران را عدم سرمایه گذاری و نبود استخرهای شنا در استان‌ها می‌داند و می‌گوید: متاسفانه مسئولان چندماه قبل از بازی‌های آسیایی یا المپیک به فکر این هستند که باید به شنا کمک بکنند. برای بالا بردن سطح شنای ایران باید برنامه چهار ساله داشت تا بتوان به نتایج خوبی دست یافت. متاسفانه در چند سال اخیر استخرهای شنا استان‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و شناگران نمی‌توانند در قالب تیم‌های استانی تمرین کنند و با چنین وضعیتی رشد شنا در ایران به کندی پیش می‌رود.

 

کد خبر : ۳۷۳۶۶۳