خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ نبرد مادریدی‌ها در میلان برای تحقق رویای جام

سرنوشت فوتبال اروپا قرار است فردا شب در میلان ایتالیا مشخص شود. جایی که شاگردان سیمئونه و زیدان برای رسیدن به جام با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فردا شب (شنبه) دو تیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید اسپانیا، در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان ایتالیا رودروی یکدیگر قرار خواهند گرفت تا فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016-2015 را برگزار کنند. فینالی که برای دومین بار در سه سال اخیر در قالب دربی شهر مادرید برگزار خواهد شد.

مطمئنا اگر در مراحل ابتدایی لیگ قهرمانان اروپا گفته می‌شد که فینال این رقابت‌ها قرار است میان دو تیم اسپانیایی برگزار شود همه حدس می‌زنند که این فینال یک ال‌کلاسیکوی دیگر خواهد بود. اما باز هم مثل همیشه سیمئونه و شاگردانش معادلات را به هم زدند و در آستانه کسب عنوان قهرمان اروپا قرار گرفته‌اند.

شاید اگر دو سال پیش بود همه اعتقاد داشتند که نیازی به برگزاری فینال نیست و جام را پیش از سوت داور متعلق به رونالدو و هم‌تیمی‌هایش می‌دانستنند اما عملکرد اتلتیکودر یکی، دو سال اخیر این جرات را به کسی نمی‌دهد که بخواهد روی قهرمانی رئال شرط ببندد. جالب است که حتی وقتی مسیر رسیدن دو تیم به فینال بررسی می‌شود روی کاغذ می‌توان به این نتیجه رسید که شانس قهرمانی سیمئونه بیشتر از زیدان است. آن‌ها پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی، بارسلونا حذف کردند و در مرحله بعد هم پپ گواردیولا و بایرن مونیخ را در حسرت سه‌گانه گذاشتند. این در حالی است که رئالی‌ها در رسیدن به فینال شاهکار این‌چنینی رقم نزدند و شاید منچسترسیتی قدرترین حریفی بود که از پس آن برآمدند.

برتری دیگر اتلتیکومادرید بر رئال را می‌توان از نتایج دو تیم در لالیگا نتیجه گرفت. جایی که در بازی رفت دو تیم یک-یک مساوی کرده‌اند و در بازی برگشت اتلتیکو با یک گل، رئال را در سانتیاگو برنابئو  شکست داد تا حداقل از حیث جدال‌های رودروی دو تیم در این فصل روخی بلانکوس شرایط بهتری نسبت به رقیب همیشه مدعی خود داشته باشد.

البته آمار کلی بازی‌های این دو تیم نشان از برتری رئال مادرید دارد. این دو تیم تاکنون مجموعاً 212 بار در بازی‌های رسمی به مصاف هم رفته‌اند که سهم رئال 107 پیروزی بوده است. در تمامی این بازی‌ها رئال مادرید 355 گل زده است و اتلتیکو 271 گل. در رقابت‌های اروپایی هم پیروزی آماری بی‌هیچ حرف و حدیثی متعلق به رئالی‌ها است، چرا که آنها در 6 دربی مادرید اروپایی چهار بار پیروز شده، یک بار شکست خورده و یک بار هم مساوی کرده‌اند.

ضمن اینکه کهکشانی‌ها هم یک خاطره شیرین از بازی با اتلتیکو دارند. خاطره‌ای که برمی‌گردد به همین فینال لیگ قهرمانان اروپا در دو فصل گذشته. جایی که در ورزشگاه دالوژ لیسبون نزدیک بود جام‌قهرمانی با یک پیروزی یک برصفر که تخصص سیمئونه است به این اتلتیکو برسد اما در واپسین ثانیه‌های بازی سرخیو راموس با یک ضربه سر مهر نشدنی بازی را مساوی کرد و در ادامه نیز شاگردان آنچلوتی در وقت‌های اضافه با استفاده از خستگی مفرط رقیب خود سه گل دیگر به ثمر رساندند، تا نه تنها در عرض چند دقیقه چهره مردان سیمئونه از یک تیم قهرمان به یک تیم تحقیرشده و بازنده تغییرشکل بدهد، بلکه رویای همیشگی رئالی‌ها با کسب دهمین جام قهرمانی اروپا و رسیدن به لادسیما تحقق پیدا کند.

با تمام این پیشینه‌ای که گفته شد بازی فردا شب اما چیز دیگری است. هیچ کدام از بازی‌های قبلی این تیم نه می‌تواند در این بازی به آن‌ها کمک کند و نه می‌تواند باعث ضعفشان شود. عملکرد در میلان است که می‌تواند قهرمان این دوره را تعیین کند. همانطور که رونالدو گفته قهرمانی در این جام یک رویاست، رویایی که تمام مردانی که قرار است فردا شب در میلان رودروری هم قرار بگیرند در این چند روز بارها و بارها آن را در خواب و بیداری دیده‌اند و حالا فقط و فقط برای تحقق آن به ایتالیا می‌روند.

زین‌الدین زیدان و شاگردانش در بازی فردا شب در ورزشگاه سن‌یرو، دنبال این خواهند بود که با رسیدن به جام قهرمانی، این بار به عنوان اوندسیما و یازدهمین قهرمانی خود به اروپا برسند تا بیش از پیش برای دیگر تیم‌هایی اروپایی در این زمینه دست نیافتنی شوند، ضمن اینکه زیدان نیز انگیزه زیادی دارد تا در نخستن تجربه مربیگری خود، با ارزش‌ترین عنوان ممکن را فتح کند. در طرف دیگر هم سیمئونه و جنگجویان خستگی‌ناپذیرش در اتلتیکو مادرید، می‌خواهند در سومین حضور روخی بلانکوس در فینال چمپیونز لیگ، برای نخستین بار فاتح معتبرترین جام قهرمانی باشگاهی در سطح دنیا شوند. اتفاقی که قطعاً آن‌ها را برای همیشه در طول تاریخ فوتبال ماندگار خواهد کرد.

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

ناواس، راموس، په‌په، کارواخال، مارسلو، کاسیمیرو، مودریچ، کروس، بیل، رونالدو، بنزما

ترکیب احتمالی اتلتیکومادرید:

اوبلاک، خوانفران، خیمنز، گودین، فلیپه لوئیز، گابی، آگوستو، کوکه، سائول، تورس، گریژمان

 

کد خبر : ۳۷۴۹۸۲