خبرگزاری کار ایران

نشست خبری سرمربیان تیم‌های حاضر در مسابقات والیبال انتخابی المپیک

لوزانو: برای ارائه بهترین نمایش به ژاپن آمده‌ایم/کار آسانی برای رسیدن به المپیک نداریم

نشست خبری سرمربیان تیمهای حاضر در مسابقات والیبال انتخابی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نشست خبری سرمربیان تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی المپیک در هتل کیو پلازای شهر توکیو برگزار شد و هر یک از مربیان به بیان دیدگاه‌های خود پیش از آغاز این رقابت‌ها پرداختند.

رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری قبل از مسابقات گفت: ما به ژاپن آمده‌ایم تا بهترین نمایش خود را داشته باشیم. در این مسابقات تیم‌های قدرتمندی حضور دارند. فرانسه قهرمان لیگ جهانی و لهستان یکی از بهترین تیم‌های اروپا و جهان است. سایر تیم‌ها هم همه قدرتمند هستند و برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند بنا براین کار آسانی نداریم.

وی درباره استفاده از تکنولوژی در تمرینات گفت: فکر نمی‌کنم الان زمان مناسبی برای تغییرات بود. این سیستم جدید می‌تواند مفید باشد اما بهتر بود بعد از این مسابقات در جای دیگری آزمایش می‌شد زیرا چنین تورنمنتی جای آزمایش نیست. به هر حال باید آن را قبول کنیم فقط امیدوارم دچار اشتباه نشویم.

روبرتو سانتیلی سرمربی تیم والیبال استرالیا در نشست خبری پیش از مسابقات انتخابی المپیک گفت: خوشحالم که در مسابقات انتخابی المپیک حضور داریم. شرایط همه تیم‌ها خوب است و به نظرم یک دوره تورنمنت سطح بالا پیش رو داریم. کسب سهمیه المپیک بسیار مهم است و قطعا فشار زیادی از سوی رسانه‌ها وجود دارد. از نظر رنکینگ، فرانسه بهترین شرایط را در بین تیم‌های حاضر دارد اما فکر می‌کنم بازی با هیچ تیمی در این مسابقات آسان نیست. ما زمان زیادی برای تمرین با همه بازیکنان خود نداشتیم. حالا باید با سیستم‌های متفاوتی روبرو شویم و باید تلاش کنیم از نظر روانی و ذهنی تمرکز تیم خود را حفظ کنیم.

وی درباره استفاده از تکنولوژی های ارتباطی در این مسابقات گفت: فکر می‌کنم فناوری‌ها چهره والیبال را تا حدی تغییر می‌دهند. این یک تجربه جدید برای ما خواهد بود. ممکن است با تبلت برای تعویض مشکلاتی داشته باشیم. به هر حال چگونگی استفاده از تکنولوژی در قواعد یک مسابقه بسیار مهم است.

چنگ، سرمربی تیم ملی والیبال چین نیز در این نشست گفت: به نظرم همه تیم‌ها شانس موفقیت دارند. سطح مسابقات بسیار بالاست. همه تلاش می‌کنند تا برنده باشند و به المپیک بروند. صعود به المپیک برای بازیکنان خیلی مهم است و ما سخت می‌جنگیم تا در این رقابت‌های دشوار بلیط المپیک را بدست آوریم.

وی درباره لزوم استفاده از تبلت برای تعویض‌ها و تکنولوژی‌های جدید در والیبال تاکید کرد: سخت است که از آن استفاده کنیم و ممکن است دچار اشتباه و خطا شویم. انجام چنین برنامه‌ای در فاصله نزدیکی به مسابقات اعلام شد. قطعا این سیستم ارتباط با داور را آسان می‌کند و ما باید سعی کنیم تا از آن درست استفاده کنیم.

لورن تیلیه سرمربی تیم ملی فرانسه به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به المپیک اظهار کرد: از حضور گسترده رسانه‌ها در این نشست ممنونم. صعود به المپیک برای ما خیلی مهم است به همین دلیل مسافت طولانی را به اینجا آمده‌ایم و طبیعی است که قدری بازیکنان ما خسته باشند. با این حال از سازماندهی خوب میزبان تشکر می‌کنم. ما کمپ خوبی در این کشور داشتیم تا مشکلی در شروع مسابقات نداشته باشیم. می‌دانیم که تیم‌های حاضر در این مسابقات شرایط خوبی دارند.

وی درباره قانون جدید فدراسیون جهانی و استفاده از تکنولوژی در این مسابقات گفت: بحث استفاده از فناوری‌ها در ورزش بسیار گسترده و مهم است.  ما نیاز داریم تا این سیستم را در عمل ببینیم و آن را آزمایش کنیم. من داور نیستم و نمی‌توانم به جای یک قاضی مسابقه نظر دهم. اما به عنوان یک مربی باید با این سیستم کار کنم تا متوجه اشکالات آن بشوم.

 ماساشی نامبو، مربی ژاپن، میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک نیز از انگیزه بالای خود برای موفقیت گفت: ما می‌دانیم که تیم‌های آماده‌ای در مسابقات حضور دارند. از بازیکنانم خواسته‌ام تا شروع خوبی داشته باشند و نتایج خوبی بگیریم. قبلا با تیم‌هایی مثل فرانسه و لهستان بازی کرده‌ایم و می‌دانیم که آنها قدرتمندترین حریفان هستند. اما قطعا سایر تیم‌ها هم شانس دارند و سطح مسابقات بسیار بالاست. هر تیمی که از نظر ذهنی شرایط بهتری داشته باشد قطعا موفق خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات باید بیشتر دقت کنیم. اینکه یک سیستم کامپیوتری از خطاها جلوگیری کند ایده آل است و باید در جریان بازی‌ها بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم. باید سعی کنیم از اپراتور و تبلت برای تعویض‌ها استفاده کنیم.

وینچنزو ناکی سرمربی ونزوئلا هدف تیمش را از شرکت در این مسابقات کسب تجربه عنوان کرد: امیدوارم بازی‌های مقتدارانه و زیبایی را از تیم‌ها در این مسابقات شاهد باشیم. این تجربه جدیدی برای بازیکنان ما خواهد بود. مسابقات سطح بالایی دارد. تیم‌های لهستان، فرانسه، استرالیا و کانادا و ژاپن بیشترین شانس را برای موفقیت دارند. ما بازی‌های سختی پیش رو داریم.

سرمربی ونزوئلا همچنین درباره قواعد جدید تعویض با تبلت نیز گفت: به نظرم این سیستم و تکنولوژی‌های جدید می‌تواند به والیبال کمک کند.

استفان آنتیگا سرمربی تیم لهستان درباره حضور در مسابقات انتخابی المپیک گفت: ابتدا از میزبان تشکر می‌کنم. از نظر من فرانسه شانس اول این مسابقات است. سایر تیم‌ها همگی قدرتمند هستند. بنابراین کار سختی داریم. همه رویای صعود به المپیک را دارند. این مسابقات جدول مقدماتی و پایانی ندارد به همین دلیل همه بازی‌ها مهم و از حساسیت زیادی برخوردار است.

وی درباره استفاده از تکنولوژی برای تعویض در مسابقات پیش رو خاطرنشان کرد: این سیستم جدید است و ما هنوز با آن کار نکردیم و نمی‌دانیم خوب است یا بد.

گلن هاگ سرمربی تیم ملی والیبال کانادا نیز در این نشست گفت: ما در ژاپن بازی‌های بزرگی در پیش داریم. مربیان و بازیکنان تلاش کردند تا در اینجا نتیجه بگیرند و این رویا محقق شود. نتایج گذشته نشان می‌دهد که بعضی تیم‌ها نظیر فرانسه و لهستان بیشترین شانس را برای کسب سهمیه دارند. فکر می‌کنم چین، ژاپن و استرالیا و ایران هم تیم‌های بسیار خوبی هستند. امیدوارم شاهد مسابقات خوبی باشیم.

وی درباره سیستم جدید تعویض با تبلت نیز گفت: به نظرم گاهی تعویض‌ها نیاز به فکر دارد و زمان می‌برد. اینکه کدام بازیکن باید تعویض شود نیازمند صرف وقت از سوی مربیان است و سخت است که به سرعت در این باره تصمیم بگیریم و آن را عملی کنیم.

 

کد خبر : ۳۷۵۰۵۲