خبرگزاری کار ایران

نقدی بر لیست تازه کی‌روش؛

پیش‌بینی آذری درست از آب درآمد

لیست نهایی تیم ملی در حالی اعلام شد که هیچ بازیکنی از دو تیم فینالیست جام حذفی در آن دیده نمی‌شود.

به گزاش خبرنگار ورزشی ایلنا، امروز عصر لیست نهایی تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش برای دو بازی دوستانه مقابل مقدونیه و قرقیزستان اعلام شد و 23 بازیکن مدنظر سرمربی تیم ملی برای این دو دیدار تدارکاتی مشخص شدند.

نکته قابل توجه این لیست اما عدم حضور بازیکنان دو تیم استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در بین نفرات دعوت شده به اردوی نهایی تیم ملی بود. جایی که امید ابراهیمی، احسان پهلوان، رشید مظاهری و کاوه رضایی به دلیل در پیش بودن بازی فینال جام حذفی در تاریخ 9 خرداد، از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت نشده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به دلیل حضور تیمش در لیگ قهرمانان آسیا و خستگی بازیکنان ذوب، از مدت‌ها قبل به تاریخ برگزاری فینال جام حذفی اعتراض داشت و معتقد بود چون کی‌روش بازیکنان دو تیم فینالیست جام حذفی را به دلیل فاصله کم زمانی میان فینال خرمشهر و بازی دوستانه تیم ملی برابر مقدونیه، به تیم ملی دعوت نخواهد کرد، سازمان لیگ می‌بایست فینال جام حذفی را با چند روز تعویق در تاریخ 11 و یا 13 خرداد ماه برگزار کند. کاری که سازمان لیگ سال گذشته نیز آن را انجام داد و به واسطه حضور تیم نفت در لیگ قهرمانان، با جلب رضایت باشگاه ذوب‌آهن فینال جام حذفی فصل قبل را دیرتر از تاریخ اولیه خود برگزار کرد.

اما با این وجود، مسئولان سازمان لیگ و در راس آنها غلامرضا بهروان بدون توجه به این موضوع و اعتراض باشگاه ذوب‌آهن به برگزاری فینال در تاریخ 9 خرداد اصرار داشتند و در پایان نیز تاریخ انجام این بازی را قطعی کردند تا این دیدار حساس در همان تاریخ از پیش اعلام شده برگزار شود.

حالا با اعلام لیست نهایی تیم ملی و غیبت بازیکنان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در آن، می‌توان تایید کرد که اعتراض باشگاه اصفهانی به زمان برگزاری فینال جام حذفی به جا بوده و شاید مسئولان اجرایی سازمان لیگ می‌توانستند با در نظر گرفتن اقدام مثبت ذوب‌آهن در فصل قبل و تهیه یک برنامه‌ریز مناسب‌تر فینال جام حذفی این فصل را در تاریخی دیرتر از 9 خرداد برگزار کنند.

کد خبر : ۳۷۵۰۶۵