خبرگزاری کار ایران

والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ - ژاپن

برتری قاطعانه تیم ملی برابر استرالیا در نخستین گام

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار از رقابت های انتخابی المپیک با نتیجه 3 بر صفر استرالیا را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رقابت های انتخابی المپیک والیبال 2016 رسماً از امروز( شنبه) با برگزاری مسابقه بین دو تیم ایران و استرالیا آغاز شد.

داور اول این دیدار فابیو پاسکوالی از ایتالیا و داور دوم سیمونوویچ از صربستان هستند.

این دیدار راس ساعت 10 صبح به وقت محلی و 5:30 صبح تهران آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سفید و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

استرالیا هم با لباس سبز و ترکیب گریگوری ساکوچف، لوک پری، پاول کارول، والکر ساموئل، آیدان زینگل، نهیما موته به میدان رفت.

آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، ضیایی نایب رئیس فدراسیون و افشاردوست دبیر کل فدراسیون از نزدیک شاهد برگزاری این دیدار بودند.

حدود 10 نفر از ایرانیان مقیم توکیو برای تشویق تیم ملی ایران در سالن متروپلیتن حضور داشتند.

مردان والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25- 19، 25-17 و 25-18 استرالیا را شکست دادند و نخستین گام را در مسیر تعبیر رویای المپیک محکم برداشتند.

ست نخست: 25- 19 به سود ایران

فشار و استرس در شروع این دیدار در چهره بازیکنان دو تیم دیده می شد. ایران و استرالیا بدون تردید رقبای اصلی یکدیگر در قاره کهن به شمار می روند و این دیدار در شروع بازی ها برای آن ها از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود. اگر چه دو امتیاز ابتدایی خیلی راحت از دست رفت اما سید محمد موسوی کارکشته نخستین امتیاز ایران را به ارمغان آورد. نقش آفرینی خوب دریافت کننده های ایران در کنار توپ گیری های بی نقص فرهاد ظریف اجازه نمی داد استرالیا در فاکتور سرویس موفق باشد. لوزانو با آرامش کار بازیکنانش را زیر نظر داشت. پاس های بریده و کوتاه معروف و اسپک های سرعتی عادل غلامی دفاع روی تور استرالیا را از کار انداخته بود. در مقابل سروقامتان والیبال ایران در دفاع سد محکمی برابر اسپک های ساموئل والکر ایجاد کرده بودند. تیم ملی والیبال ایران با ارائه یک بازی کامل و بی نقص در ست نخست مسابقه تقریبا در فاکتورها از حریف بهتر بود و در نهایت با نتیجه 25 بر 19 مقتدرانه به پیروزی رسید.

ست دوم: 25- 17 به سود ایران

دو تیم با همان ترکیب ست نخست وارد زمین شدند. هنوز ادگار توماس برای سبزپوشان به میدان نرفته بود. بازیکنان ایران با هماهنگی و آمادگی کامل در این دیدار ظاهر شدند و 4 امتیاز ابتدایی ست دوم را خیلی راحت بدست آوردند. سانتیلی چاره ای نداشت جز اینکه وقت استراحت بگیرد تا شاید از آماج حملات تیم ایران بکاهد. سرویس های امیر غفور امان دریافت کننده های استرالیا را بریده بود. ایران با اختلاف 6 امتیاز وقت استراحت فنی دوم را به سود خود به پایان برد و از همین حالا برای کسب سهمیه المپیک دورخیز کرد.

استرالیا کاملا در موج حمله دوم ناکارآمد بود. تک دفاع های موسوی اجازه کار را به اسپکرهای حریف نمی داد. دو تیم در ادامه پایاپایی پیش رفتند تا اینکه امتیاز بیستم را امیر غفور برای ایران کسب کرد و نتیجه بازی 20 بر 14 شد. سانتیلی چندین بار ترکیب بازیکنان خود را تغییر داد و آرمین تشکری هم برای ایران وارد زمین شد. امتیاز 25 تیم ملی والیبال ایران در ست دوم با اشتباه استرالیایی‌ها در زدن سرویس برای ایران به ارمغان آمد و این ست با نتیجه 25 بر 17 به سود شاگردان لوزانو خاتمه پیدا کرد.

ست سوم: 25- 18 به سود ایران

حتی ادگار توماس غول استرالیایی ها هم که در ست سوم و تازه نفس به میدان آمد نتوانست از موج حملات پیاپی تیم ایران بکاهد. ملی پوشان ایران که با انگیزه ای مثال زدنی در این دیدار به میدان آمده بودند، یکی از بهترین نمایش های خود را ایفا می کردند. فرهاد قائمی با پرش های زیبا و دریافت های تماشایی خود یکی از بهترین های امروز ایران بود. آرمین تشکری هم مثل همیشه سرویس های موثری داشت. آبشارهای کوبنده مجتبی میرزاجانپور سد دفاعی حریف را می شکست و وقت استراحت گرفتن های پیاپی سانتیلی هم دردی را دوا نمی کرد. ایران در ست سوم با اختلاف 7 امتیازی با حریف رسید و نمایش طوفانی خود را تکمیل کرد. شاگردان لوزانو برای المپیک دورخیز کرده و از همین حالا برای همه قدرت ها خط و نشان کشیدند. تیم ملی والیبال ایران در ست سوم با امتیاز 25 بر 18 به برتری رسید و با اقتدار به پیروزی رسید.

 

 

کد خبر : ۳۷۵۰۷۴