خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر عجیب وزیر ورزش:

مشکل بانوان این است که بیشتر از نهادهای تصمیم گیرنده با خودشان درگیرند

وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد فعالیت‌های خوبی در بخش بانوان صورت گرفته اما آن‌ها هنوز اول راه هستند.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست مشترک معاونت امور ورزش بانوان گفت: در بخش بانوان فعالیت‌های ارزنده‌ای شده که جای تقدیر دارد در حال حاضر بانوان در وضعیتی که قرار دارند بهینه است نه مطلوب. آنها مطالباتی دارند و باید توسط خودشان گرفته شود البته ما در بخش بانوان هنوز اول راه هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که آن‌ها دارند این است که با خودشان درگیر هستند تا نهادهای تصمیم گیرنده. بارها گفته‌ام بانوان در خصوص فعالیت‌ها اعتبارات و امکانات از حق مساوی با مردان برخوردار هستند اما وقتی در یک فدراسیون اکثریت مردان باشند طبعا اگر مناقشه‌ای باشد به نفع مردان خواهد بود. بانوان خودشان را محصور می‌کنند و نمی‌توانند از حدی فراتر پرواز کنند. وقتی با مناقشه روبه‌رو می‌شوند کوتاه می‌آیند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص درخواست برخی از بانوان مبنی بر تفکیک این حوزه از بانوان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم این موضوع توسط نواب بانوان به رای گذاشته شود و ببینیم چند درصد خواهان تفکیک هستند.

گودرزی در پایان با اشاره به ثبت رکورد در تعداد کسب سهمیه بانوان در المپیک ریو گفت: امیدوارم بانوان در کسب مدال هم رکورد بزنند.

کد خبر : ۳۷۵۲۳۷