خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید قهرمان اروپا شد/فتح اوندسیما در پایان شب طاقت‌فرسای میلان

تیم رئال مادرید برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و اتلتیکو مادرید 2 تیم همشهری از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه سن‌سیرو به قضاوت مارک کلاتنبرگ انگلیسی برگزار شد که این بازی در وقت قانونی و وقت اضافه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و در پایان رئال در ضربات پنالتی موفقشد حریف همشهری خود را از پیش رو برداشته و فاتح جام قهرمانی شود.

گل‌های بازی سرخیو راموس در دقیقه 15 برای رئال و کاراسکو در دقیقه 79 برای اتلتیکو به ثمر رساند.

نیمه اول با حملات رئال آغاز شد و اتلتیکو با پرس و تحت فشار گذاشتن مارسلو و کارواخال دو مدافع کناری رئال به دنبال استفاده از اشتباه این دو بود.در ادامه رئال با اتکا با حرکات پا به توپ رونالدو و بیل از فشار خارج شد و روی دروازه اتلتیکو خودی نشان داد.

گل رئال در دقیقه 15 روی ارسال و ضربه سر راموس به صمر رسید .پیش از این رئال 2 بار روی ضرب ایستگاهی و ضربه مستقیم بیل به گل نزدیک شده بود و اتلیتکو نیز با گریژمان تا آستانه فرو ریختن دروازه نواس پیش رفت اما ازن مهم صورت نگرفت تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان زیدان خاتمه یابد.

28-05 21-44 76251559_630x419

نیمه دوم در حالی آغاز شد که اتلتیکو در اولین حمله با زیرکی فرناندو تورس به پنالتی دست یافت و گلزن اول تیم سیمئونه پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی را در عین نا باوری به تیر عمودی کوبید تا بازی همچنان با برتری رئال ادامه پیدا کند.

28-05 22-02 76252241_630x399

در ادامه رئال 3 بار توسط رونالدو و ایسکو و بنزما  در یک قدمی گلزنی قرار گرفت که اوبلاک با واکنش های استثنایی خود مانع از گل شدن توپ ها شد.

گل اتلتیکو در دقیقه 79 توسط یار تعویض کاراسکو به ثمر رسید تا بازی به تساوی کشیده شود.

28-05 22-37 76253573_630x421

در ادامه بازی با تعادل کشیده شد و دو تیم نتوانستند دروازه یک دیگر را باز کنند و بازی به دو وقت اضافه کشیده شد.وقت اضافه اول هم با گل همراه نشد تا دو تیم قهرمانی را در وقت اضافه دوم جستجو کنند که این مهم صورت نگرفت و بازی به ضربات پنالتی کشید که در نهایت تیم رئال با برتری 5-3 در ضربات پنالتی، موفق شد با کسب اوندسیما برای یازدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

زئال مادرید

زین الدین زیدان سرمربی رئال نیز با کسب این عنوان قهرمانی، در زمره افرادی قرار گرفت که هم به به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی موفق به کسب جام لیگ قهرمانان اروپا شده است.

 

کد خبر : ۳۷۵۴۷۷