خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی واترپو:

با امکانات آماتور نمی‌توان حرفه‌ای شد

رضایی می‌گوید اگر بخواهیم فاصله را با تیم‌های آسیایی کمتر کنیم باید امکانات حرفه‌ای داشته باشیم.

وحید رضایی، مربی تیم ملی واترپلوی ایران در خصوص وضعیت تمرینات تیم ملی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تمرینات تیم ملی زیر نظر چیریچ از زمستان سال گذشته به صورت متوالی برگزار شده است و روی نقاط ضعف تیم ملی برای بر طرف کردن آن تمرین می‌کنیم. چند هفته دیگر برای برگزاری بازی تدارکاتی به گرجستان خواهیم رفت و این بازی‌ها محک خوبی برای بازیکنان ما خواهد بود.

او ادامه می‌دهد: چیریچ مربی حرفه‌ای است و قوانین خودش را هم دارد. این قوانین می‌تواند به واترپلوی ایران نظم بدهد تا در آینده نتایج خوبی کسب کنیم. تمرینات تیم ملی به نوعی دنبال می‌شود که بازیکنان تمرینات فردی که به کار تیمی ختم می‌شود را انجام می‌دهند.

رضایی با اشاره به جایگاه ایران در واترپلوی آسیا خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر واترپلوی ایران بعد از تیم‌های ژاپن، چین و قزاقستان با فاصله در مقام چهارم قرار دارد که کم کردن این فاصله باید با برنامه‌ریزی‌ هدف‌دار صورت گیرد. با توجه به امکانات کنونی کار بسیار سختی خواهد بود. متاسفانه مسئولان اهمیتی به زحمات ورزشکاران این رشته نمی‌دهند. اگر می‌خواهیم ورزش حرفه‌ای داشته باشیم و مسیر آن مشخص است و باید در بازی‌‌های تدارکاتی و مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. در غیر این صورت باید نام آماتور را به دنبال واترپلوی ایران بیاوریم و انتظار خاصی هم از آن نداشته باشیم. با چنین شرایطی ادامه کار بسیار سخت خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۷۵۷۰۷