خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون وزنه برداری:

وزنه برداری ایران را توسعه خواهیم داد/ امیدوارم سلیمی به المپیک برسد

در تلاش هستیم تعاملات خود را با فدراسیون جهانی افزایش دهیم تا شاهد توسعه هرچه بیشتر وزنه برداری در ایران باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص میزبانی ایران از این رقابت‌ها تصریح کرد: نخستین بار یک رویداد مهم جهانی که حکم گزینشی المپیک2016 ریو است در ایران برگزار می‌شود. 32 کشور در این رویداد شرکت کردند که از این تعداد 20 کشور ورزشکاران خود را به این مسابقات اعزام کردند. 12 کشور نمایندگان رسمی خود اعم از رییس فدراسیون، داور و هیات ژوری به این رقابت‌ها اعزام کردند که این امر نشان دهنده اهمیت بالای رقابت‌ها است.

مرادی در خصوص گنجاندن رقابت‌های جام فجر در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت:‌ رایزنی‌های مختلفی انجام داده‌ایم در این چند روز که نمایندگان فنی آیان درایران هستند از یک سو با مسئولان ورزش استان گیلان نیز رایزنی داشتیم تا دوباره مسابقه‌های جام نامجو را در ایران احیا کنیم و قرار است تا پایان سال جاری جام بین‌المللی نامجو را نیز برگزار کنیم و سعی‌مان این است که این دو رویداد بین‌المللی را هر ساله در کشور برگزار نماییم.

وی ادامه داد: وضعیت وزنه‌برداران ما رضایت‌بخش است و امیدوارم شاهد جابه‌جایی رکوردها و استانداردهای جهانی در این رقابت‌ها باشیم. تاماش آیان به همراه اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی و تعدادی از روسای قاره آفریقا و آسیا در ایران حضور پیدا کردند و خوشبختانه اقبال بسیار خوبی از این مسابقه‌ها صورت گرفته است.

رییس فدراسیون کشورمان با تاکید بر تعامل بسیار خوب این فدراسیون با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: فدراسیون جهانی تعامل‌ بسیار خوب و گسترده‌ای با ما دارد. در تلاش هستیم با افزایش این تعاملات شاهد توسعه هرچه بیشتر این رشته در ایران باشیم.

وی درباره بازپس‌گیری مدال نقره المپیک مونترال توسط محمد نصیری گفت: یکی از اقدامات شایسته فدراسیون وزنه‌برداری بعد از تغییرات صورت گرفته در این فدراسیون اهمیت هرچه بیشتر نسبت به پیشکسوتان این رشته است. ما از تمام پیشکسوتان دعوت کردیم و حتی کسانی که در دهه‌های اخیر صاحب عنوان در این رشته بودند را نیز دعوت به همکاری کردیم. این کار با ارزش توسط یک ایرانی انجام شد و مدال این اسطوره وزنه‌برداری در نهایت به دستان او رسید. ما سعی کردیم که مدال این اسطوره را به هر شکل ممکن به دست او برسانیم و از آن فرد ایرانی نیز دعوت کردیم تا مدال گم شده نصیری را به ایران برساند و ما در حضور آیان و مقامات ورزش کشور مدال نقره المپیک را پس از 44 سال به وی بازگرداندیم.

وی درباره بخشیده شدن محرومیت سعید علی حسینی و حضور او در مسابقات وزنه‌برداری از سال 2017 گفت: مردم خونگرم اردبیل برای بخشیده شدن محرومیت 12 ساله علی‌حسینی توماری را به امضا رساندند و ما نیز قبل و بعد از این اقدام تلاش‌های بسیاری برای کاهش محرومیت این ورزشکار انجام دادیم که خوشبختانه در نهایت فدراسیون جهانی موافقت خود را با کاهش محرومیت او اعلام کرد و مدت محرومیت علی‌حسینی که در ابتدا دائمی بود و سپس به 12 سال رسیده بود را مجددا به 8 سال کاهش داد و با این اقدام او می‌تواند از سال 2017 در مسابقه‌های وزنه‌برداری شرکت کند. همچنین با تلاش‌های انجام گرفته سهراب مرادی نیز مجددا به رویدادهای بین‌المللی بازگشت و قرار است در آخرین گزینشی المپیک در کلمبیا شرکت کند تا ان‌شاءالله او نیز بتواند در رقابت‌های المپیک حضور پیدا کند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص آخرین وضعیت بهداد سلیمی نیز اظهار کرد: خوشبختانه او نسبت به قبل بهتر شده اما به هر حال باید وضعیت او توسط متخصصان پزشکی، سرمربی و شورای عالی فنی مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت درخصوص نحوه حضور او در المپیک اعلام نظر کنند. البته بهداد سلیمی بسیار جدی در حال تلاش است و امیدوار هستم که او به المپیک برسد.

 

کد خبر : ۳۷۶۷۶۶