خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر

قهرمانی مقتدرانه سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم

وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان مقتدرانه قهرمان مسابقات جام فجر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دومین روز از رقابت های وزنه برداری جام فجر در دسته 94 کیلوگرم برگزار شد. مهمترین اتفاق این رقابت ها بازگشت سهراب مرادی وزنه بردار ایران به صحنه رقابت بعد از سه سال دوری از رقابت ها بود. مرادی که بعد از دوران محرومیتش بواسطه دوپینگ توسط فدراسیون سابق وزنه برداری بازنشسته اعلام شده بود، با رایزنی های علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری موفق به بازگشت دوباره به میادین شد و بعد از سه سال دوری برای نخستین بار روی صحنه رفت و البته خوش درخشید.

در رقابت های وزن 94 کیلوگرم 8 وزنه بردار به رقابت پرداختند که سهراب مرادی تنها حرکت یک ضرب تنها یک بار روی تخته رفت و وزنه 180 کیلوگرم را بالای سر برد تا طلای خود را قطعی کند و از دو حرکت بعدی انصراف دهد.

سهراب در دوضرب نیز تنها یک بار روی تخته رفت و با یک حرکت طلای خود را قطعی کرد. او با مهار وزنه 220 کیلوگرمی مدال دوضرب را برگردن آویخت و با رکورد مجموع 400 کیلوگرم مدال مجموع را نیز تصاحب کرد.

در این دسته علی هاشمی دیگر وزنه بردار ایران با رکورد 173 کیلوگرم در یک ضرب، 212 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 385 کیلوگرم نایب قهرمان مسابقات شد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در این وزن سیمن لیندر از قزاقستان با 170 کیلوگرم مدال برنز یک ضرب را گرفت و ابراهیم آرات از ترکیه با رکورد 200 کیلوگرم در دوضرب به مدال برنز رسید. الکساندر ایوانف از روسیه با رکورد مجموع 367 کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد تا مدال های برنز این وزن به سه کشور تقسیم شود.

 

کد خبر : ۳۷۷۰۱۸