خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های وزنه برداری جام فجر

محمدرضا براری قهرمان شد

وزنه‌بردار دسته 105 کیلوی کشورمان قهرمان مسابقات جام فجر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در ادامه دومین روز از رقابت‌های وزنه برداری جام فجر، رقابت های وزن 105 کیلوگرم برگزار شد و محمدرضا براری وزنه بردار ایران در این وزن روی تخته رفت تا با رقبای خود پیکار کند. براری که چندی پیش در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در ازبکستان به مدال طلا دست یافته بود، با اقتدار روی تخته آمد و در رقابت با 6 وزنه بردار این وزن مقتدرانه قهرمان شد تا طلای خود را تکرار کند.
براری در حرکت یک ضرب بد شروع کرد و ابتدا در مهار وزنه 175 کیلویی ناموفق بود اما در حرکات دوم و سوم به تریب وزنه های 176 کیلویی و 184 کیلویی را بالای سر برد تا مدال طلای یکضرب را بر گردن بیاویزد.
در حرکت یکضرب این وزن، سرگیس مارتی روسجان از اتریش با 183 کیلوگرم دوم و رودیون بوچیکوف از روسیه نیز با 177 کیلو سوم شدند.
در حرکت دوضرب براری ابتدا با وزنه 210 شروع کرد و آن را بالای سر برد. براری در حرکت دوم 220 کیلویی را بالای سر برد تا مدال طلای دو ضرب خود را مسجل کند. براری در حرکت سوم به وزنه 228 کیلویی حمله کرد اما در مهار آن ناموفق بود تا در نهایت با همان 220 کیلو در دوضرب به کار خود پایان دهد.
در حرکت دوضرب دسته 105 کیلوگرم نناد کوچیک از صربستان با 203 کیلو در دوضرب دوم شد و سرگیس مارتی روسجان از اتریش نیز با مهار همین وزنه و به دلیل وزن بیشتر در رده سوم ایستاد.
در مجموع این دسته نیز براری با 404 کیلو اول شد و سرگیس مارتی روسجان از اتریش با 386 کیلوگرم دوم شد و رودیون بوچیکوف از روسیه نیز با 378 کیلو روی سکوی سوم ایستاد.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان به سالن وزنه برداری آزادی آمد تا از نزدیک شاهد این رقابت ها باشد.
دکتر گودرزی پس از حضور در سالن رقابت ها مورد استقبال ویژه مسئولین فدراسیون و به ویژه تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفت.

 

کد خبر : ۳۷۷۰۵۶