خبرگزاری کار ایران

والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ - ژاپن

ایران 3-1 لهستان؛ والیبال ایران المپیکی شد/ شاگردان لوزانو تاریخ‌ساز شدند

تیم ملی والیبال کشورمان با پیروزی برابر لهستان صعود خود به المپیک را قطعی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان در ششمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف لهستان رفت و با پیروزی 3-1 برابر این تیم قدرتمند توانست صعود خود به المپیک را قطعی کند.

تیم ایران در ست نخست، 8 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز مستقیم از سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 11 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، یک امتیاز مستقیم از سرویس و 6 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

بازیکنان ایران در ست دوم با انگیزه بیشتری وارد زمین شدند و با اشتباهات کمتر و سرویس‌های بهتر باز هم تیم برتر میدان مقابل قهرمان جهان در سال 2014 بودند. شیرینی صعود به المپیک با پیروزی مقابل لهستان برای بازیکنان ایران قطعاً بیشتر از صعود به المپیک با پیروزی مقابل ونزوئلا بود. ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید. آنتیگا در پایان این ست،‌ کورک و اوماژ، بازیکنان اصلی خود در بازی‌های قبلی را به زمین فرستاد.

تیم ایران در ست دوم، 22 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم از سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 25 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز مستقیم از سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

تیم لهستان در ست سوم با حضور بارتوژ کورک و اشتباهات بازیکنان ایران، توانست قدرت خود را به رخ شاگردان لوزانو بکشاند تا یک پیروزی آسان برای ایران رقم نخورده باشد. نتیجه این ست 25 بر 20 به سود لهستان شد.

تیم ملی والیبال

تیم ایران در پایان ست سوم، 34 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 8 امتیاز مستقیم از سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 44 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز مستقیم از سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

در ست چهارم نیز بازی دو تیم بسیار پایاپای پیش رفت. لهستان با ورود چند بازیکن اصلی خود به ترکیبش در فاز هجومی شرایط بهتری پیدا کرد و توانست دفاع ایران را تحت تاثیر قرار بدهد. از طرفی ایران نیز با حملات سریع خود امتیازات خوبی کسب کرد و قدرت برابر دو تیم در این ست باعث شد بازی در امتیاز 24-24 مساوی شود و در انتها نیز رالی نزدیک دو تیم در امتیازات پایانی با نتیجه 32-34 به سود تیم ملی کشورمان خاتمه یافت و شاگردان لوزانو موفق شدند با برتری 3-1 برابر لهستان صعود خود به المپیک را قطعی کنند.

به این ترتیب دیدار آخر ایران که فردا برابر ونزوئلا برگزار خواهد شد تشریفاتی خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۷۷۵۲۱