خبرگزاری کار ایران

گودرزی: خوشحالیم که تیم قدرتمند والیبال مسافر ریو شد/باید تلاش کنیم تا در همه رشته ها مدال آور باشیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشحالیم از اینکه برای نخستین بار والیبال به عنوان یک ورزش تیمی قدرتمند مسافر المپیک شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمود گودرزی در مراسم دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با مسئولان ورزشی و قهرمانان اعزامی ایران به بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو در هتل المپیک تهران، ابراز امیدواری کرد تا والیبال ایران به هدف خود که سکونشینی در المپیک است، دست یابد.

وی به اعضای تیم ملی والیبال جوانان ایران که به عنوان میهمان در مراسم فوق شرکت کرده اند، اشاره کرد و گفت: آنان آینده ساز رشته مفرح والیبال هستند و خوشحالم که این جوانان را در کنار خود می بینیم.

وزیر ورزش در ادامه از زحمات محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که موجب موفقیت این رشته شده، تشکر کرد و افزود: دولت همواره حامی والیبال بود تا یک ورزش تیمی بتواند برای نخستین بار با چنین قدرتی مسافر المپیک که رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و ورزشی است، شود.

وی با تاکید براینکه پیش از این بار مدال آوری در المپیک بر دوش دو رشته کشتی و وزنه برداری بوده است، گفت: چند سالی است که تکواندو به این جمع اضافه شده و ما باید تلاش کنیم تا در همه رشته ها مدال آور باشیم.

وزیر ورزش با تشکر از معاون اول رئیس جمهوری برای حضور در مراسم امروز، بیان داشت: ایشان در دولت حامی ورزش هستند و امروز می خواهیم نکات مدنظر ورزش ایران را به وی منتقل کنیم.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این مراسم گفت: اتفاقی که در والیبال کشور رخ داد حاصل برنامه‌های بلند مدتی بود که از سال های گذشته شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: والیبال ایران در میان هشت تیم برتر دنیا قرار دارد و از رقابت با تیم های آسیایی خارج شده ایم. برای حضور والیبال در المپیک ریو از برنامه های بلند مدت استفاده کردیم و تلاش خود را برای رسیدن به خود کفایی کردیم و در این راه موفق بودیم.

رییس فدراسیون والیبال، گفت: توانستیم با پشتوانه سازی تیمی آماده کنیم که در ژاپن تیم‌های بزرگی را از پیش رو برداشت و به المپیک ریو رسید. این کسب سهمیه بازتاب بسیار خوبی در فدراسیون جهانی والیبال داشت.

وی تصریح کرد: تیم والیبال نوجوانان ایران هم سرمایه‌های آینده ما برای تیم بزرگسالان هستند و مطمئن هستم این والیبالیست‌ها با انگیزه‌ای که دارند مسیر رو به رشد خود را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: مسئولیت سنگینی خواهیم داشت و اطمینان دارم با استعدادهای خوبی که در کشور وجود دارد در آینده تیم قدرتمند تری تشکیل شود.

 

کد خبر : ۳۷۸۴۱۰