خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین حرف‌های برانکو در نشست خبری:

نگفتم سیدجلال را نمی‌خواهم/ منصوریان به استقلال نیامده که دربی را ببازد

سرمربی پرسپولیس در تازه‌ترین نشست خبری خود راجع به موارد مختلفی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، برانکو ایوانکوویچ پس از برگزاری دومین جلسه تمرینی سرخپوشان برای آماده‌سازی حضور در فصل پیش‌رو در نشست خبری حاضر شد تا پاسخگوی رسانه‌ها باشد. این نشست که در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد با مشکلاتی هم روبه‌رو بود که به‌دلیل کوچک بودن سالن کنفرانس این ورزشگاه صندلی‌ها به سالن اصلی انتقال داده شد تا تمام اصحاب رسانه بتوانند نشست امروز را پوشش بدهند.

برانکو ایوانکوویچ در ابتدای این نشست گفت: باید اعتراف کنم دلم برای همه تنگ شده بود و منتظر بودم چنین روزی فرا برسد تا دوباره روبه‌روی شما بنشینم. عذرخواهی می‌کنم که در این ورزشگاه میزبان شما هستیم. اینجا کمی اوضاع متفاوت است و امیدوارم در این شرایط که فصل نقل‌وانتقالات هم هست، صبور باشید. ما تلاش می‌کنیم زودتر شرایط لازم را فراهم کنیم.

«از دیروز تمرینات آماده‌سازی ما آغاز شده است و در اوکراین اردو خواهیم زد»، وی با اعلام این خبر ادامه داد: تیم‌مان هنوز تکمیل نشده است و خیلی از نفرات به جمع ما اضافه نشده‌اند. از باشگاه خواسته‌ام که هرچه زودتر بازیکنان تکمیل شوند و به مسئولان باشگاه مهلت 24 ساعته داده‌ام که تیم را تکمیل کنند. از لیست شش نفره بازیکنان لیگ برتری‌مان چهار بازیکن را گرفته‌ایم و چند بازیکن جوان هم اضافه خواهند شد. فهرست بازیکنان جوان هم تا یک هفته و نهایتاً‌ 10 روزه آینده تکمیل خواهد شد.

این مربی کروات خاطر نشان کرد: بازیکنان جدیدی که جذب کردیم علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، ساسان انصاری، احسان الوان‌زاده و ابوالفضل درویش‌وند هستند که درویش‌وند به جای قدیمی‌پور آمده و دروازه‌بان تیم جوانان است. امیدوارم که امروز امید عالیشاه و کمندانی هم کارشان با باشگاه تمام شود. ما همچنین سه جای خالی برای بازیکنان خارجی داریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: در تمرینات روزی دو نوبت کار خواهیم کرد و فعلاً در ورزشگاه شهید کاظمی کار می‌کنیم. این تمرینات مقدماتی است و از بازیکنان تست می‌گیریم تا وضعیت آنها مشخص شود. اردوی خارج از کشور ما در اکراین برگزار خواهد شد و از 26 ژوئن اردوی ما آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه دارد.

برانکو در خصوص اینکه آیا از بازیکنان ملی‌پوش که در تمرینات حضور ندارند ناراحت است یا نه، گفت: هرکسی در تمرینات غیبت کند، جریمه خواهد شد.

وی در واکنش به این مسئله که این موضوع دستور کی‌روش بوده است، گفت: شما می‌دانید که آنها از چه کسی حقوق می‌گیرند؟ بازیکنان از باشگاه حقوق می‌گیرند و موظف هستند خودشان را در تمرینات به ما معرفی کرده و بعد ما تصمیم بگیریم که چه کار کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا قول قهرمانی می‌دهد، چرا که هواداران به‌خاطر حضور در سه جام انتظار زیادی از سرخپوشان دارند، گفت: حضور در سه جام سخت است. در این فصل انتظارها از ما بیشتر است و ما کاملاً بر این واقف بوده و آماده‌ایم. فشاری که سه جام به ما وارد خواهد کرد، سنگین است و ترسی از حضور در این سه رقابت نداریم. حتی فشار بیشتر می‌تواند تأثیرات مثبتی روی تیم ما بگذارد.

وی ادامه داد: هدف ما حضور قدرتمند در هر سه جام است و با حداکثر توان‌مان در مسابقات شرکت می‌کنیم تا بهترین نتایج را در هر سه جام بگیریم. اگر بخواهم قول بدهم، در هر زمینه‌ای می‌توانم قول بدهم، اما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا موفق شویم. اتفاقاتی که می‌افتد، اتفاقات فوتبالی است و کسی نمی‌تواند قولی بدهد. ما این را می‌دانیم که هواداران چقدر از ما انتظار دارند و به این امر واقف هستیم. ما می‌خواهیم رضایتمندی و شادی را به هواداران هدیه بدهیم.

این مربی کروات در واکنش به طرح این موضوع که برخی از بازیکنان موردنظرش جذب نشده‌اند، اظهار داشت: ما در لیست‌مان 15 بازیکن داریم که فقط شش نفر را می‌توانیم بگیریم. بعضی از بازیکنان را نمی‌توان جذب کرد، چون یا قرارداد دارند یا دل‌شان با تیم دیگری است. بعضی بازیکنان هم دنبال مطرح کردن خود بوده یا می‌خواهند لژیونر شوند و به خارج از کشور بروند. با تمام این شرایط ما 15 بازیکن در لیست‌مان داریم، اما آیا شما فکر می‌کنید که بازیکنان فعلی کیفیت لازم را ندارند؟ تکرار می‌کنم که ما در لیست‌مان 15 نفر داشتیم و همه بازیکنان را می‌خواستیم. 

برانکو در پاسخ به این سؤال که چرا سیدجلال حسینی را فصل قبل نمی‌خواست و این فصل او را جذب کرد، گفت: من چه زمانی گفتم سیدجلال را نمی‌خواهم؟! این را همکاران شما نوشتند. ما فصل گذشته در پست حسینی بازیکن داشتیم، نورمحمدی، بنگر، ماریچ و اومانیا بودند و نمی‌توانستیم بازیکن دیگری بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه آخرین وضعیت عالیشاه و بنگر به چه شکل است، اظهار داشت: اینها مسائلی است که به باشگاه مربوط می‌شود. من گفتم که 15 نفر در لیست داریم که همه آنها در لیست من قرار دارند. یکسری بازیکنان در لیست هستند و یکسری هم اخیراً اضافه شده‌اند. من از باشگاه خواسته‌ام تا 24 ساعت آینده تمام نقل‌وانتقالات تمام شود.

برانکو در خصوص احتمال حضور تیمش در پلی‌آف آسیا خاطرنشان کرد: این مسئله‌ای است که در آن کاری از دست ما ساخته نیست. اگر مجبور شویم در پلی‌آف بازی کنیم این کار را انجام خواهیم داد. من نمی‌دانم این تصمیم فقط حدس و گمان است یا تصمیمی قطعی گرفته‌اند.

وی درباره حضور علیرضا منصوریان در تیم استقلال و اینکه او گفته دربی را می‌برد، اظهار داشت: منصوریان غیر این نباید صحبت می‌کرد. او که نیامده دربی را ببازد و می‌خواهد بهترین نتایج را رقم بزند. ما فقط حواس‌مان به تیم خودمان است تا بهترین نتایج را رقم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا تیمش در لیگ و آسیا موفق خواهد بود یا نه، گفت: قطعاً ما تیم‌مان را به بهترین نحو بسته‌ایم تا در رقابت‌های داخلی و آسیا قدرتمند ظاهر شویم. هدف‌مان تقویت روز به روز تیم است تا بتوانیم قدرتمند شویم.

برانکو درباره اینکه آیا تیمش با تقویت پست دروازه‌بانی‌اش می‌تواند ناکامی‌های چند سال اخیر در لیگ و آسیا را جبران کند، اظهار داشت: نظر شما در این مورد چیست؟ شما به بیرانوند اعتقاد ندارید که این سؤال را می‌پرسید؟ ما دروازه‌بان خوبی جذب کردیم که در نفت تهران عالی کار کرده است. کاملاً واضح است کار در نفت و پرسپولیس یکسان نیست. شرایط دو تیم متفاوت است، اما بیرانوند تجربه بالایی داشته و ملی‌پوش است. بیرانوند با بازی‌های خوبی که در سطح آسیا داشته، می‌تواند یک دروازه‌بان خوب و باکیفیت برای ما باشد.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس در اردوی اوکراین بازی دوستانه برگزار خواهد کرد یا نه، گفت: ما در اوکراین هشت بازی انجام خواهیم داد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه تکلیف طارمی و عالیشاه چه خواهد شد، اظهار داشت: طبیعی است که ما دوست داشتیم طارمی به‌عنوان آقای گل فصل قبل قراردادش را تمدید کند و متأسفانه ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و او می‌خواهد به خارج از کشور برود. شنیده‌ام که او با یک باشگاه اسپانیایی قرارداد امضا کرده و من برای او آرزوی موفقیت دارم و آرزوی اینکه هر روز پیشرفت کند.

وی افزود: تمایل داریم عالیشاه هم در پرسپولیس بماند و خواهان این هستم تا 24 ساعت آینده قراردادش تمدید شود. اگر او دوست نداشت بماند، بازیکن دیگری می‌گیریم. جذب بازیکن جدید هم به توافق دو باشگاه باز می‌گردد. ما برای جای خالی طارمی هم فکر کرده‌ایم و بازیکن خارجی مدنظر داریم. البته ابتدا نیت‌مان جذب بازیکن داخلی است و بعد به‌دنبال بازیکن خارجی می‌رویم. در مورد بازیکن خاصی هم صحبت نمی‌کنم و کلی می‌گویم.

برانکو درباره مسابقات یورو و تیم ملی کرواسی گفت: کرواسی در سخت‌ترین گروه قرار گرفته، اما پتانسیل بالایی دارد. این تیم می‌تواند یکی از پدیده‌های یورو باشد و انتظار دارم که در همان اولین بازی با ترکیه کیفیت بالای کرواسی را ببینیم.

وی درباره اینکه پرسپولیس با از دست دادن علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر و مهرداد کفشگری کاپیتان‌های خود را از دست داده است و با این شرایط چه بازیکنی فصل آینده کاپیتان خواهد بود، تصریح کرد: کاپیتان داریم، شما نگران نباشید. ابتدا اجازه بدهید تیم را ببندیم و مطمئناً بازیکن مثبت داریم که کاپیتان تیم شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت لوکا ماریج، مایکل اومانیا و جری بنسون که از این تیم جدا شده‌اند و اینکه گفته می‌شود برانکو اعتقادی به بازیکنان آفریقایی و آمریکایی نداشته و فقط بازیکن اروپایی می‌خواهد، اظهار داشت: از الان بگویم من فقط بازیکن خوب می‌خواهم. ملیت بازیکن برای من فرقی ندارد و فقط می‌خواهم بازیکنان و شخصیت‌شان خوب باشد و طبیعتاً بتوانند به پرسپولیس کمک کنند. اینکه از هندوراس، برزیل یا کرواسی باشد، فرقی نمی‌کند. کارلوس سانتوس، مدافع برزیلی با من در چین و عربستان و زاگرب بود. از بین بازیکنانی هم که نام بردید مایکل اومانیا و بنسون قطعاً با ما نخواهند بود، اما وضعیت ماریچ نامشخص است.

برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا از وضعیت ورزشگاه شهید کاظمی رضایت دارد و اینکه این ورزشگاه می‌تواند میزبان بازی‌های لیگ برتر هم باشد یا نه، گفت: اینجا ورزشگاه جدیدی است و هر چیزی بخواهیم در آن پیدا می‌شود. البته نیاز به امکانات جدید داریم و باید برخی امکانات را در اختیار بگیریم. این ورزشگاه زمین خوبی دارد، اما ای کاش یک زمین تمرینی هم در کنارش بود. ورزشگاه کاظمی خوب است و امکان برگزاری هر مسابقه‌ای را دارد.

وی در خصوص اینکه آیا مهدی ترابی و مهرداد محمدی دو بازیکن دیگری هستند که برانکو به آنها نیاز دارد و گمانه‌زنی زیادی در خصوص بازیکنان دیگر هم می‌شود، خاطرنشان کرد: بله، در مورد بازیکنان مختلف زیاد گمانه‌زنی می‌شود. من تأکید کردم که شش بازیکنی که می‌خواهیم را به باشگاه گفته‌ایم و باشگاه می‌خواهد آنها را جذب کند، اما دقت کنید که شرایط برای جذب آنها سخت است، چون برخی قرارداد دارند و برخی می‌خواهند لژیونر شوند. ما از بین شش، بازیکن چهار بازیکن را جذب کردیم و باید تا 24 ساعت آینده لیست‌مان را تکمیل کنیم. دو نفر مدنظر ما بازیکنانی که شما نام بردید نیستند، من فقط گفتم با دو بازیکن دیگر لیست‌مان تکمیل می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که علیرضا منصوریان برای جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان اعلام نیاز کرده است، اظهار داشت: او بازیکن ماست. من هم خیلی از بازیکنان را می‌خواهم، اما نمی‌توانم آنها بگیرم.

 

کد خبر : ۳۷۹۹۳۵