خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس کشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

دیدار ایران و آمریکا هیجان انگیز خواهد بود/ انگیزه کشتی‌گیران برای قهرمانی بالا است

ظفری می‌گوید در دو دیدار اول تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی‌گیران ایرانی کشتی‌های قابل قبولی گرفتند.

تورج ظفری، مربی تیم ملی جوانان و کارشناس کشتی آزاد در خصوص بازی‌های تیم ملی کشتی آزاد ایران که در لس‌آنجلس آمریکا در حال برگزاری است به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اینکه زمان برگزاری جام‌جهانی نزدیک به شروع مسابقات المپیک ریو است، حساسیت‌ و استرس خاصی در بین کشتی‌گیران وجود دارد. کشورهای صاحب سبکی که در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند، می‌خواهند به ترکیب بهتر خود قبل از المپیک ریو دست پیدا کنند و همچنین حریفان خود را هم بیشتر بشناسند.

او در خصوص بازی‌های تیم‌ملی ایران مقابل آذربایجان و هند ادامه می‌دهد: آنچه در دو مسابقه تیم ملی در رقابت‌های جام‌جهانی شاهد بودیم، نشان از آمادگی و جنگندگی کشتی‌گیران ایران داشت. با توجه به اینکه در مقابل آذربایجان با اختلاف کمتری نسبت به مسابقه با هند توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم، در مجموع کشتی‌ها هم از نظر فنی و هم از نظر قدرتی راضی کننده بودند. این موضوع به تمرینات با انگیزه در اردوهای تیم ملی بازمی‌گردد. در چند سال اخیر تیم ملی کشتی آزاد ایران هم کشتی‌گیران خوبی در اختیار  داشته است و هم کادر فنی با دانشی تیم ملی را هدایت می‌کند.

ظفری با اشاره به دیدار حساس تیم ملی ایران با تیم ملی آمریکا خاطرنشان می‌کند: پیش‌بینی‌های انجام شده نوید یک دیدار هیجان‌انگیز و حساس را می‌دهد. زیرا زمانی که دو تیم صاحب سبک در کشتی جهان مقابل هم قرار می‌گیرند، همه کشورهایی که در المپیک حضور دارند و به نوعی رقیب این دو تیم محسوب می‌شوند با دقت کامل جزییات فنی کشتی‌گیران را زیر نظر می‌گیرند و آنها را آنالیز می‌کنند.

مربی تیم ملی جوانان کشتی آزاد در خصوص ترکیب احتمالی تیم ملی ایران و همچنین ترکیب تیم آمریکا می‌گوید: در خصوص ترکیب‌های دو تیم گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که چه کسانی مقابل هم قرار می‌گیرند. ولی آنچه مشخص است کادر فنی دو تیم نمی‌خواهند تا لحظه آخر ترکیب‌شان را به رسانه‌ها معرفی کند. این نکته بر هیجان‌های این دیدار اضافه می‌کند. بازی حساسی را پیش رو داریم تا بتوانیم به فینال برسیم. کشتی‌گیران برای رسیدن به مقام قهرمانی انگیزه بسیاری دارند و با این انگیزه می‌توانند تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را از پیش رو بردارند و به فینال مسابقات برسند.

 

کد خبر : ۳۷۹۹۶۲