خبرگزاری کار ایران

قدرت کشتی ایران را به رخ همه دنیا کشیدیم

برزگر: کشتی ایران سال پر مدالی را در پیش دارد

برزگر می‌گوید: با توجه به کشتی‌های ملی پوشان می‌توان المپیک پرمدالی را پیش‌بینی کرد.

منصور برزگر، کارشناس و مربی کشتی آزاد در خصوص قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جام‌جهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با پنجمین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد همه کشتی دوستان خوشحال شدند و یک کاپ قهرمانی دیگر هم به کلکسیون پرافتخار کشتی ایران اضافه شد. کشتی‌گیران ایران به خوبی در مقابل رقیبان قرار گرفتند و توانستند با قدرت از سد آنها بگذرند و به سکوی اول برسند. در واقع قدرت کشتی ایران را به رخ همه دنیا کشیدیم و این جای تحسین دارد.

او ادامه می‌دهد: در این رقابت‌ها ایران توانست در مقابل دو حریف سنتی خود پیروز شود. دیدار مقابل آمریکا بسیار حساس و هیجان‌انگیز بود که با توجه به امتیاز عالی حسن یزدانی توانستیم برابر آنها به پیروزی دست یابیم. روسیه دیگر رقیب ما بود که در فینال با آنها روبهرو شدیم. روسیه همیشه قدرتمند است حتی تیم دوم و سوم و چهارم، زیرا همه کشتی‌گیران روس از نظر فنی و قدرتی با هم مساوی هستند و پیروزی برابر این کشتی‌گیران می‌تواند دشوار باشد.

منصور برزگر به تفاوت مسابقات جام‌جهانی با المپیک اشاره می‌کند و می‌گوید: مسابقات جهانی می‌تواند میدان خوبی قبل از المپیک باشد. ولی باید توجه داشت که در مسابقات المپیک تک ستاره‌ها به مدال می‌رسند و دیدارها به صورت تیمی برگزار نمی‌شود. در مجموع اگر بخواهیم با نگاه به کشتی‌های تیم ملی در آمریکا المپیک را پیش‌بینی کنیم باید بگویم کشتی ایران سال پرمدالی در المپیک خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۸۰۲۹۷