خبرگزاری کار ایران

وقتی قلعه‌نویی کار کردن با ستاره‌ها را ترجیح می‌دهد

تجربه بالای تراکتور، شمشیر دولبه

احتمالا جوان‌ترین بازیکن تراکتور درون دروازه است. محمدرضا اخباری که نقطه قوت تیم قلعه‌نویی هم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ تراکتورسازی در این سال‌ها که در لیگ برتر حضور داشته جزو جوان‌ترین تیم‌های لیگ بوده است. این روند اما با حضور امیر قلعه‌نویی دچار تحول اساسی شده است. قلعه‌نویی که همیشه و در هر تیمی نشان داده به بازیکنان باتجربه و امتحان پس‌داده علاقه دارد و نمی‌خواهد ریسک استفاده از بازیکن جوان را به جان بخرد در تبریز هم همین مدل را پیاده کرده است. اگرچه بازیکنانی که این فصل تراکتور جذب کرده جزو بازیکنانی بودند که همیشه در لیست بازیکنان محبوب قلعه‌نویی قرار داشته‌اند با این تفاوت که نسبت به سال‌های گذشته پیرتر شده‌اند و برخی نیز سال‌های پایانی فوتبالشان را می‌گذرانند.

احتمالا جوان‌ترین بازیکن تراکتور درون دروازه است. محمدرضا اخباری که نقطه قوت تیم قلعه‌نویی هم محسوب می‌شود. کار سرمربی تراکتور در خط دفاع با جدایی خلیل‌زاده و حمودی بسیار سخت بود. او تا این کار فقط محسن بنگر 35ساله را جذب کرده است. بازیکنی که با وجود کیفیت تقریبا خوب اشتباهات فاحشی هم در فصل گذشته داشته است. شنیده می‌شود که این مربی یکی از دو گزینه حنیف عمران‌زاده و یا نورمحمدی را هم می‌خواهد. دو بازیکنی که هر دو بالای 33سال سن دارند.

بزرگترین خلا در خط هافبک این تیم و با رفتن بختیار رحمانی ایجاد شده است. خلایی که بازیکن مورد علاقه همیشگی امیرخان یعنی محمد نوری قرار است جای او را پر کند. نوری 33ساله هم در میانه میدان جانشین بختیار رحمانی 24ساله شده است.

مشکل خط حمله تیم هم قرار است با دو گزینه بسیار محبوب تبریزی‌ها یعنی محمد ابراهیمی و ادینهو حل شود. دو مهاجمی که روی هم حدود 70 سال سن دارند.

تا این جای کار یعنی میانگین سنی خریدهای تراکتورسازی 34.5 سال بوده که میانگین سنی به شدت بالایی است. اگرچه در ترکیب اصلی حضور بازیکنانی مانند اخباری، عشوری و یکی، دو جوان دیگر این میانگین را تا حدی پایین می‌آورد اما مطمئنا سن بالای بازیکنان اصلی این تیم تا حدودی باعث کند شدن تراکتور در بازی‌های فصل بعد و کم آوردن قدرت بدنی تیم در دقایق پایانی باشد. البته قلعه‌نویی پیش از این نشان داده که در تمرینات بدنسازی می‌تواند مشکل دوم این تیم را حل کند و تیم‌هایش تا دقیقه 90 خطرناک هستند اما مشکل اول این تیم احتمالا یکی از نقاط ضعف تراکتور در طول فصل خواهد بود.

 

 

کد خبر : ۳۸۱۱۶۸