خبرگزاری کار ایران

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکایی‌ها قهرمانی ما را تبریک گفتند/ نمی‌توانیم مانع عکس‌های یادگاری شویم

بیات با اشاره به حضور پرشور ایرانیان در سالن مسابقات می‌گوید: ایرانیان به نوعی ما را تشویق می‌کردند که کشتی‌گیران ما احساس می‌کردند در ایران کشتی می‌گیرند.

علی بیات، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات جام‌جهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات از آنچه ما پیش‌بینی می‌کردیم مشکل‌تر بود و همه تیم‌ها به خصوص آمریکا برای پیروزی قاطعانه برابر ایران پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند. ما در رقابت‌های جام‌جهانی یک سنتی را به‌جا گذاشته‌ایم و توانستیم برای پنجمین بار متوالی به این مقام دست پیدا کنیم. قهرمانی‌های متوالی نشان از عملکرد موفق کادر فنی فدراسیون کشتی ایران دارد.

او ادامه می‌دهد: در این رقابت‌ها کشتی‌گیران ما با قدرت و تکنیک بالا روی تشک رفتند و برابر رقیبان به برتری رسیدند. البته چند کشتی‌گیر انتظارات ما را برآورده نکردند که سعی می‌کنیم تا مسابقات المپیک آنها را از نظر روحی و روانی آماده کنیم. ما برای کسب مدال‌های متعدد در المپیک آماده‌ایم.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در خصوص عکس‌های یادگاری که در کنار قهرمانان کشتی گرفته شده و در فضای مجازی دست به دست می‌شود خاطرنشان می‌کند: ایرانیان ساکن لس‌آنجلس به نوعی کشتی‌گیران ما را تشویق می‌کردند که احساس می‌کردند در ایران کشتی می‌گیرند. همه ایرانیان ورزش کشتی را دوست‌ دارند و همواره از ما حمایت می‌کنند. کسانی که از کشتی‌گیران می‌خواهند با آنها عکس یادگاری بگیرند شخصیت سیاسی نیستند که ما جلوگیری کنیم. متاسفانه برخی رسانه‌ها این مسائل را زیر ذره بین قرار می‌دهند تا شاید قهرمانی ما را کمرنگ کنند.

بیات در خصوص نحوه میزبانی آمریکا از تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید: آمریکایی‌ها همیشه به ما به عنوان نماینده‌های ایران احترام می‌گذارند و با بهترین کیفیت از ما پذیرایی می‌کنند. پس از قهرمانی ما مسئولان کشتی آمریکا به ما تبریک گفتند و کشتی‌گیران ما را تشویق کردند.

 

کد خبر : ۳۸۱۲۲۹