خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با ایلنا:

در آخرین پرتاب‌ها از رسیدن به المپیک باز‌ماندیم/تعویض پارک یک شوک روانی به تیم بود

کیارستمی می‌گوید: اینکه نمایندگان ایران نتوانستند به سهمیه‌های بیشتری دست پیدا کنند، برای جامعه تیروکمان ایران اتفاق تلخی محسوب می‌شود.

رضا کیارستمی، دبیر فدراسیون تیروکمان در خصوص عدم کسب سهمیه توسط تیراندازان ریکرو در مسابقات گزینشی ترکیه، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تیم ملی ریکرو علیرغم شایستگی از کسب سهمیه المپیک باز ماند. تا برای موفقیت این رشته در المپیک به تنها سهمیه کسب شده امیدوار باشیم. ریکرو ایران می‌توانست به سهمیه‌های بیشتری دست پیدا کند. عوامل فدراسیون و بازیکنان تیم ملی همه تلاش خود را انجام داد ولی در واقع ما در آخرین پرتاب‌ها از رسیدن به المپیک بازماندیم.

او ادامه می‌دهد: نتایج ورزشی غیر قابل پیش‌بینی است. اینکه نمایندگان ایران نتوانستند به سهمیه‌های بیشتری دست پیدا کنند، برای جامعه تیروکمان ایران اتفاق تلخی محسوب می‌شود. زیرا برنامه ریزی‌های ما به نوعی بود که برای ارتقاع ورزش تیروکمان در ایران و علاقه‌مندی جامعه به این رشته تیم پر تعدادی را به المپیک ریو اعزام کنیم.

دبیر فدراسیون تیروکمان در مورد دلیل تعویض  پارک میوک وون سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان در نزدیکی مسابقات گزینشی المپیک خاطرنشان می‌کند: تعویض پارک شوکی بود برای اینکه ورزشکاران ما با انگیزه بیشتری در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند. با صلاح دید کمیته فنی ترجیح دادیم تا یک مربی با تجربه ایرانی رهبری تیم ملی را به دست بگیرد و بتواند راه رسیدن به المپیک را هموارتر کند.

کیارستمی به برنامه‌های آینده فدراسیون اشاره می‌کند و می‌گوید: باید با جدیت بیشتر به استعدادیابی و تقویت تیم‌های پایه اهمیت بدهیم. ایران از پتانسیل خوبی در ورزش تیروکمان برخوردار است. ما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا در المپیک آینده نمایندگان بیشتری به مسابقات اعزام کنیم.

 

کد خبر : ۳۸۱۸۷۰