خبرگزاری کار ایران

دلیل اعتراض برانکو به کی‌روش توقع هواداران از پرسپولیس است

اقبالی: کی‌روش کار مربیان باشگاهی را قبول ندارد/ مربیان جوان نمی‌خواهند با او تنش داشته باشند

از آنجایی که کی‌روش کار مربیان تیم‌های باشگاهی ما را قبول ندارد تصمیم گرفته است اجازه ندهد بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات باشگاهی شرکت کنند.

مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص اجازه ندادن کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به بازیکنان ملی‌پوش برای حضور در تمرینات باشگاهی و واکنش متفاوت مربیان بعضی از تیم‌ها گفت: در این مورد دو نوع واکنش را از سوی مربیان شاهد بوده‌ایم. یک طرف مربیان جوان حاضر در لیگ مانند منصوریان و ویسی هستند که دوست ندارند تنشی با کی‌روش داشته باشند و به همین دلیل همسو با نظر سرمربی تیم ملی، به ملی‌پوشان خود اجازه داده‌اند در تمرینات باشگاهی شرکت نکنند. اما در طرف دیگر یک مربی باتجربه مثل برانکو قرار دارد که برای خودش برندی بین‌المللی است و کارنامه‌دار است و با توجه به شرایط تیمش و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده است، نمی‌تواند این درخواست کی‌روش را بپذیرد.

او ادامه داد: برانکو به خوبی می‌داند که توقعات از تیمش تا چه اندازه زیاد است و به همین دلیل است که برای حضور موفق در سه جام پیش رو، بازیکنان خوبی را جذب کرده است. او احساس می‌کند با این کار سرمربی تیم ملی، پرسپولیس است که به مشکل می‌خورد و از همین رو طبیعی است که به کی‌روش معترض باشد. در صورتی که پرسپولیس نتایج خوبی نگیرد برانکو باید در قبال هواداران پرسپولیس پاسخگو باشد و این باعث می‌شود که او این اینگونه به سرمربی تیم ملی واکنش نشان بدهد و به نظرم نباید این را به پای دشمنی یا تقابل دو طرف گذاشت.

اقبالی با اشاره به اینکه کار کی‌روش در این مورد درست نیست تاکید کرد: این موضوع قطعاً به ضرر باشگاه‌ها خواهد بود و در روند آماده‌سازی آنها خلل ایجاد می‌کند. اما از آنجایی که کی‌روش کار مربیان تیم‌های باشگاهی ما را قبول ندارد و احساس می‌کند برای نتیجه‌گیری تیم ملی باید خودش بازیکنان را برای انجام تمرینات مناسب در اختیار داشته باشد این تصمیم را گرفته است.

اقبالی در پایان گفت: شرایط تدارکاتی برای تیم ملی آن هم در فاصله زمانی کمی که تا شروع مسابقات انتخابی جام‌جهانی داریم مناسب نیست. با توجه به همین مساله و از آنجایی که تیم ملی برای همه مردم است و همیشه در اولویت قرار دارد در هر صورت باید مربیان باشگاه‌ها با این موضوع کنار بیایند و به نظرم نمی‌شود به خاطر گرفتن چنین تصمیمی از کی‌روش خرده گرفت.

 

کد خبر : ۳۸۱۹۶۴