خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک - باکو

گل‌آرا و قاسمی‌پور سهمیه المپیک را از دست دادند

دو بوکسور باتجربه کشورمان شانس حضور در المپیک را از دست دادند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون بوکس، رقابت‌های جهانی بوکس باکو که آخرین شانس بوکسورهای آماتور برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود، با حضور 469 بوکسور از 105 کشور در شهر باکو آذربایجان در حال پیگیری است.

فروتن گل‌آرا بوکسور وزن 60 کیلوگرم کشورمان در یک دیدار حساس که از نظر بسیاری از حاضرین در سالن می‌توانست برنده این دیدار لقب بگیرد با رای داوران بازنده اعلام شد و شانس کسب سهمیه المپیک 2016 ریو را از دست داد.

همچنین در وزن 69 کیلوگرم امین قاسمی‌پور در مصاف با «جوشا کلی» نفر هفتم رنکینگ جهانی که دومین بوکسور برتر این وزن در رقابت‌های جهانی باکو به حساب می‌آید، در پایان سه راند مبارزه مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز سوم سالار غلامی نخستین نماینده کشورمان موفق شد با برتری مقابل بوکسور مجارستانی به جمع 16 نفر برتر وزن 91 کیلوگرم صعود کند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) در رقابت‌های جهانی باکو در مجموع 39 بوکسور جواز حضور در المپیک 2016 ریو را کسب خواهند کرد.

این رقابت‌ها در سالن سرحدچی که در سال 2010 میزبان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان بوده و حدود 1200 نفر گنجایش دارد، برگزار می‌شود.

 

کد خبر : ۳۸۲۱۸۳