خبرگزاری کار ایران

درباره ادعای کاوه رضایی؛ آیا استقلال انتخاب بهتری بود یا پرسپولیس؟

آیا پرسپولیس برای کاوه رضایی گزینه بهتری بوده یا استقلال؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از این که کاوه رضایی حضورش در استقلال قطعی شد هواداران و مسئولان پرسپولیس دلیل این انتقال را مسائل مالی می‌‌دانستند. اما بعد از این انتقادات، کاوه رضایی و علیرضا منصوریان دلیل این انتقال را فقط مسائل فنی می‌دانستند. کاوه رضایی در مصاحبه بعد از امضای قرارداد گفته بود دلیل استقلالی‌شدنش را این مساله عنوان کرده بود که در این تیم جای بیشتری برای پیشرفت دارد. اظهارنظری که بعد از مقایسه شرایط دو تیم کمی عجیب به نظر می‌رسد.

استقلال با توجه به این که امروز قرار است با آرش افشین قرارداد ببنندد و با احتساب سجادشهباززاده،3 مهاجم تخصصی دارد؛ علی قربانی، شهباززاده و آرش افشین.

علیرضا منصوریان به هر دلیلی که کاوه رضایی را جذب کرده بازیکنی با آن تخصص را در تیمش داشته است. اگر مهاجم سرزن می‌خواسته علی قربانی و آرش افشین هستند و سجادشهباززاده بسیاری از گل‌هایش را با سر به ثمر رسانده. اگر مهاجم تکنیکی برای بازی روی زمین می‌خواهد باز هم به نام سجادشهباززاده می‌رسیم. بازیکنی که هم تکنیکی و سرزن است و هم از نظر کیفیت، آمار نشان می‌دهد که بازیکن بهتری است. شهباززاده در این فصل 5 گل زده، 5پاس گل داده  و دو پنالتی هم برای تیمش گرفته. عملکرد کاوه رضایی در این فصل فقط 6 گل زده، 3پاس گل داده و یک پنالتی هم گرفته است. این در حالی است که شهباززاده در تیمی بازی می‌کرده که از فقدان بازیساز رنج می‌برده و کاوه رضایی در تیمی که با حضور حدادی‌فر و رجب‌زاده بهترین پاسورهای لیگ را داشته است.

در آن سو پرسپولیس اما تعداد مهاجمان تخصصی‌اش عدد صفر است. ساسان انصاری، علیپور و وحید امیری هیچ کدام مهاجم تخصصی نیستند. مهدی طارمی و بنگستون هم جدا شده‌اند. یعنی در صورت حضور کاوه رضایی او تنها مهاجم برانکو برای فصل آینده بود.

این بررسی نشان می‌دهد که با در نظرگرفتن همه شرایط فنی، شاید پرسپولیس جای مناسب‌تری برای کاوه رضایی بوده تا استقلال. هر چند علیرضا منصوریان به عنوان یکی از مربیان با کیفیت فوتبال ایران قطعا به پازل تاکتیکی تیمش در خط حمله فکر کرده و برای جذب این سه مهاجم حتما دلایلی دارد.

 

کد خبر : ۳۸۲۶۹۱