خبرگزاری کار ایران

سئوال مهم فروتن از کی‌روش؛ آیا نسبت به پولی هم که می‌گیری بی‌تفاوت خواهی بود؟

فروتن تصریح کرد: شخصیت کی‌روش من را یاد فیلم‌های وسترن قدیم هالیوود می‌اندازد که در آن فیلم‌ها یک شش‌لول‌بند از دروازه یک شهر بی‌قانون وارد می‌شد و با هفت‌تیرکشی عدالت و نظم را در شهر برقرار می‌کرد و بعد از دروازه دیگر شهر خارج می‌شد.

بهمن فروتن، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بیانیه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال راجع به اتفاقات اخیر گفت: من بیانیه کی‌روش را خواندم و دیدم در پایان حرف‌هایش گفته بود از این به بعد به بعضی آدم‌ها و شاید مسائل بی‌تفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم سوالی برای من پیش آمد که باید آن را از او بپرسم و بگویم که آقای کی‌روش آیا شما از این به بعد به پولی هم که به واسطه حضور در تیم ملی از ما می‌گیری بی‌تفاوت خواهید بود؟

او ادامه داد: حتی در افغانستان قدیم هم پینه‌دوزها به شغل خود و مسائل مربوط به آن بی‌تفاوت نبودند که حالا کی‌روش که ادعای حرفه‌ای بودن دارد می‌خواهد به فوتبال ما بی‌اعتنا باشد.

فروتن تصریح کرد: شخصیت کی‌روش من را یاد فیلم‌های وسترن قدیم هالیوود می‌اندازد که در آن فیلم‌ها یک شش‌لول‌بند از دروازه یک شهر بی‌قانون وارد می‌شد و با هفت‌تیرکشی عدالت و نظم را در شهر برقرار می‌کرد و بعد از دروازه دیگر شهر خارج می‌شد. ضمن اینکه پیام دیگر این فیلم‌ها هم فردگرایی بود که نشان می‌داد یک نفر بدون نیاز به کار گروهی می‌تواند یک شهر را درست کند. حالا کی‌روش هم گویا می‌خواهد نقش یک شش‌لول‌بند را برای فوتبال ما بازی کند و احساس می‌کند می‌تواند یک نفری همه چیز را درست کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: کی‌روش احساس می‌کند افراد حاضر در فوتبال ما در حد او نیستند و همین باعث شده تا او احساس کند رئیس است و همین حس رئیس بودن است که موجب شده او مدام دستور بدهد. همین مساله عدم حضور بازیکنان تیم ملی در تمرینات باشگاهی هم آخرین دستور او بود که با اعتراض فردی مثل برانکو مواجه شد. البته در این موضوع برانکو هم مقصر است. او قبل از اینکه برنامه تیمش را بچیند باید از برنامه تیم ملی مطلع می‌شد و به نظرم او هم در این مورد کم کاری کرده است.

او تاکید کرد: کی‌روش و برانکو باید بدانند که نفرات اول فوتبال ما نیستند و حضور آنها در این فوتبال برای این است که ما نفع ببریم و اگر قرار باشد موجب ضرر فوتبال ما شوند که دیگر لزومی بر حضور آنها نیست.

فروتن در پایان گفت:‌ در هر صورت امیدوارم دو طرف این قضیه موضوع را با احترام به یکدیگر پیش ببرند تا با حفظ منافع باشگاه‌ها، منافع تیم ملی نیز به خطر نیفتد تا خدایی نکرده اتفاقی رخ ندهد که موجب سرخوردگی مردم شود.

 

کد خبر : ۳۸۲۷۲۳