خبرگزاری کار ایران

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای دفاع از من کمی دیر شده است/ورزش کشور ضعف مدیریتی دارد

توکل می‌گوید: دبیر فدراسیون هنگامی که در فدراسیون مسئولیت داشت باید از من دفاع می‌کرد، نه حالا که هیچ سمتی ندارد.

حسین توکلی، قهرمان المپیک سیدنی و مربی پیشین تیم ملی ایران در خصوص اتفاقات چند روز اخیر فدراسیون وزنه‌برداری به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: متاسفانه دبیر فدراسیون وزنه‌برداری کمی دیر متوجه شد که عزل من منطقی نبود. حالا بعد از اینکه او هم برکنار شد از من دفاع می‌کند. اگر مسئولیت ایشان در فدراسیون رسمیت داشت باید همان زمان از رفتاری که با من شد انتقاد می‌کرد نه اکنون که هیچ سمتی در فدراسیون ندارد.

 او ادامه می‌دهد: برای من که در این ورزش رشد کرده‌ام منافع ملی مهم‌ترین موضوع زندگی است. در این موقعیت زمانی که نزدیک به المپیک هستیم نمی‌خواهم حرفی بزنم که وزنه‌برداری ایران را تحت شعاع قرار دهد. در مقابل افرادی هستند که تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند و برنامه‌ای برای ورزش کشور ندارند.

توکلی در خصوص مدیریت در ورزش کشور خاطرنشان می‌کند: ورزش کشور از نظر قهرمانی و کسب عناوین جهانی و المپیک به اندازه امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نتایج خوبی کسب می‌کنند. مشکل اصلی ورزش ایران ضعف مدیریتی است. بحث مدیریت در ورزش به اندازه مسایل سیاسی و اقتصادی مهم است ولی متاسفانه نظارتی روی این موضوع نمی‌کنند. کسی باید در ورزش مدیریت کند که تنها دغدغه‌اش منافع ملی باشد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در مورد رفتار خارج از عرف برخی از مدیران ورزشی قبل از انتخابات، می‌گوید: قبل از انتخابات برای اینکه آرا را به نفع خود جمع کنند وعده‌هایی می‌دهند که پس از به قدرت رسیدن کاملا فراموش می‌کنند. اگر ما در ورزش کشور به همین روند ادامه بدهیم قطعا در آینده نزدیک دچار مشکلات عمیقی خواهیم شد که شاید به قیمت از دست رفتن یک المپیک باشد.

 

 

کد خبر : ۳۸۳۴۹۹