خبرگزاری کار ایران

هیچ صحبتی در مورد کی‌روش ندارم

برانکو: طارمی خودش تصمیم می‌گیرد که می‌ماند یا می‌رود/ دوست دارم دربی آینده هم جذاب باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درباره تیم باید بگویم تقریبا تکمیل شده‌ایم اما برخی مسائل جزئی باقی مانده و جای خالی هم در سهمیه بالای 23 سال وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری‌اش که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید، تیم ما تقریباً تکمیل شده است. تغییراتی جزئی خواهیم داشت و یک جای محدودی هم برای بازیکن بزرگسال و سهمیه لیگ برتری‌مان خالی مانده است.

وی افزود: از نشست خبری قبلی تا این نشست آرام‌طبع و گولچ را جذب کردیم. تمام تلاش‌مان این است که تیم را به بهترین شکل ببندیم و شرایط بهتری برای فصل آینده داشته باشیم. جمعه قرار است عازم اوکراین شویم که فردا بعد از ظهر یک جلسه در تهران خواهیم داشت. دوشنبه هم به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) تمرینات ما تعطیل است. سه‌شنبه و چهارشنبه روزی دو نوبت تمرین خواهیم کرد و شاید سه‌شنبه یک بازی دوستانه هم داشته باشیم. سایر جلسات تمرینی ما در اوکراین برگزار خواهد شد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: از عملکرد بازیکنان تا به اینجا راضی هستم. همه بازیکنان سالم هستند و فقط محمد انصاری مشکل کوچکی دارد که بعد از عمل جراحی کوچکی که داشت، هنوز بهبود پیدا نکرده است. امیدوارم با شروع لیگ انصاری هم بتواند شرایط بازی پیدا کند.

برانکو درباره آخرین وضعیت مهدی طارمی و اینکه آیا این بازیکن را می‌خواهد یا نه؟ گفت: من باید اعتراف کنم که با این سؤال شما غافلگیر شدم که می‌گویید طارمی را می‌خواهید یا نه. ما با طارمی پیش از عید مذاکره کردیم، اما وقتی بازیکنی نمی‌خواهد بماند، کاری نمی‌توانیم کنیم. ما قبل و بعد از عید با طارمی مذاکره کردیم، اما او خودش گفته دوست دارد به فوتبال اروپا برود. قبول است که ما به عنوان آقای گل لیگ روی او حساب کنیم، اما همه چیز به خودش بستگی دارد. او قراردادش تمام شده و خودش تصمیم می‌گیرد که می‌ماند یا می‌رود.

وی در واکنش به این مسئله که آیا با طاهری اختلافی دارد، اظهار داشت: نمی‌دانم چه اختلافی وجود دارد. هر کادرفنی یا مدیریتی از بازیکنش می‌خواهد در اختیار تیم باشد و تلاش کند. نمی‌دانم درباره چه اختلافی سؤال می‌کنید.

برانکو درباره وضعیت رامین رضاییان خاطرنشان کرد: درباره این بازیکن باید بگویم متأسفانه هیچ تماسی با او نداشتم. تلفنش را پاسخ نمی‌دهد و با هیچ‌کس در باشگاه در تماس نیست و از او اطلاعی نداریم. ما درباره او از رسانه‌ها اطلاعات می‌گیریم. باشگاه هر چند روز یک بار با این بازیکن تماس گرفته اما پاسخ نداده است. در مورد قراردادش با باشگاه هم بی‌اطلاع هستم. ما با طارمی هم تماسی نداشتیم و نتوانستیم او را پیدا کنیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه بزرگان این باشگاه به دنبال ماندن طارمی هستند، گفت: باشگاه درباره طارمی و رضاییان تمام تلاش خود را کرده که آنها بمانند، اما موفق نشده است.

برانکو در واکنش به این مسئله که طارمی فصل گذشته هم چنین رفتاری کرد و در نهایت ماندنی شد و با این وضعیت اگر بماند می‌تواند با تیم هماهنگ شود یا نه، گفت: طبیعی است که اگر طارمی به جمع ما برگردد، قبل از هر چیز مشکل بدنی خواهد داشت. ما الان وحید امیری، علی علیپور، ساسان انصاری و شهاب زاهدی را در خط حمله داریم. اگر طارمی هم نیاید، به دنبال مهاجم خارجی خواهیم بود. بازیکنی هم که گلزن باشد و سطح بسیار بالایی داشته باشد، کم پیدا می‌شود، اما ما باید تلاش خودمان را بکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما پیش از رفتن به کرواسی، بنسون را از دست دادید و انتظار می‌رفت مهاجمی خوب با خودتان بیاورید و در حالی که به دنبال کاوه رضایی هم بودید اما موفق نشدید و اکنون چه بازیکنی جانشین بنسون خواهد شد، عنوان کرد: ما به دنبال مهاجم خارجی هستیم، اما ساده پیدا نمی‌شود. نمی‌خواهیم بازیکنی جذب کنیم که فقط او را آورده باشیم. من خودم برای خط حمله گزینه دارم. امید عالیشاه، علیپور، زاهدی، امیری هستند و باید به دنبال گزینه دیگر هم باشیم. ساسان انصاری هم هست که فصل گذشته عملکرد خوبی داشت. اینطور نیست که در خط حمله بدون بازیکن باشیم. بازیکنان خودمان کیفیت خوبی دارند و ما به دنبال بازیکن دیگری هم هستیم.

سرمربی پرسپولیس درباره تعامل با تیم ملی و اینکه آیا تیمش آسیایی شده یا نه، گفت: طبیعی است که بازیکنان ما درگیر تیم ملی هم خواهند بود و سال سختی پیش‌رو داریم. با شروع لیگ قهرمانان آسیا، تیم ملی در آن برهه از زمان بازی ندارد. به همین دلیل ما بازیکنان بیشتری می‌گیریم که کمبود مهره نداشته باشیم و در صورت نیاز بتوانیم در پست‌های مختلف جابجایی داشته باشیم. برای لیگ قهرمانان آسیا هنوز شانس گرفتن یک بازیکن داریم که فقط در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند.

وی درباره اینکه با اضافه شدن مهدی طارمی و رامین رضاییان لیست بزرگسالان پرسپولیس پر می‌شود، گفت: ما در سه روز آینده تیم‌مان را تکمیل خواهیم کرد. هر روز در حال آنالیز و آماده‌سازی هستیم. بازیکنان جوان هم به ترکیب ما اضافه می‌شوند و لیست‌مان تکمیل می‌شود.

برانکو درباره اهانت هواداران پرسپولیس به کی‌روش در صفحه اجتماعی او و درخواست سرمربی تیم ملی که خواسته به او توهین نشود، گفت: نمی‌دانم ماجرا چیست. قبلاً هم گفته‌ام، در مورد این موضوع هیچ صحبتی ندارم. آن چیزی که همیشه وجود داشت، این است که پرسپولیس به عنوان یک باشگاه و ما به عنوان کارکنان فنی این باشگاه اینجا هستیم که بازیکنان را هرچه بهتر آماده کنیم تا برای پرسپولیس خوب بازی و آماده‌تر به تیم ملی کمک کنند. همانقدر که برای ما موفقیت پرسپولیس اهمیت دارد، مهم‌تر از آن موفقیت تیم ملی است. همانقدر هم موفقیت تراکتورسازی و ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا اهمیت دارد. نمایندگان دیگری هم در مرحله حذفی هستند و امیدوارم نمایندگان بیشتری از ایران در لیگ قهرمانان باشند. ما اینجا هستیم که کیفیت فوتبال ایران را بالا ببریم و امیدوارم فوتبال ایران به بالاترین سطح برسد. فوتبال ایران بازیکنان خوب و با استعدادی دارد که باید بهترین در آسیا باشد و هدف ما هم همین است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه احتمال حضور تیمش در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد خاطرنشان کرد: این وظیفه ما نیست که بگوییم در پلی‌آف می‌رویم یا نه و این AFC است که تصمیم می‌گیرد ما و استقلال به پلی‌آف برویم یا نه.

برانکو درباره اردوی پرسپولیس در اوکراین گفت: ما 14 روز در کیف خواهیم بود و سه بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم. شاید اگر قدرت داشته باشیم به 4 بازی هم برسیم، اما تاکنون سه بازی هماهنگ شده است. روزی دو نوبت تمرین خواهیم کرد و تمام بازیکنانی که با ما قرارداد بسته‌اند در این اردو خواهند بود که تا این لحظه تعداد آنها 22 بازیکن است. باتوجه به اینکه سفر ما به اوکراین به تأخیر افتاد، مجبور شدیم حریفان تدارکاتی خود را تغییر بدهیم. یکی از بازی‌های ما احتمالاً با دیناموکیف خواهد بود.

وی درباره عملکرد کرواسی در یورو 2016 خاطرنشان کرد: کرواسی در این دوره از بازی‌ها بسیار خوب کار کرده است. یادتان باشد من قبلاً هم گفته‌ام یکی از مدعیان قهرمانی کرواسی خواهد بود. طبق آمار و ارقامی که کارشناسان داده‌اند، کرواسی یکی از بهترین تیم‌های گروهی بود. می‌توانم بگویم ما با تیم دوم‌مان اسپانیا را بردیم. بازی امشب با پرتغال سخت است و انتظار یک بازی زیبا را دارم. من به تیم ملی کشورم اعتقاد دارم و دلیلی ندارد که ما از این مرحله به سلامت عبور نکنیم. مطمئناً بهتر هم خواهیم شد.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره عملکرد علوان‌زاده، آرام‌طبع و ربیع‌خواه که به پرسپولیس اضافه شده‌اند که شهرت زیادی ندارند و اینکه آیا آنها خوب بوده‌اند یا نه، گفت: درباره علوان‌زاده باید بگویم او بازیکن جوانی است. بازی‌های او را در لیگ یک زیاد تعقیب نکردم، اما فیلم بازی‌هایش را که دیدم متوجه شدم پتانسیل بالایی دارد و قطعاً می‌تواند به تیم ما کمک کند. آرام‌طبع بازیکن باتجربه‌ای است و فصل گذشته 30 بازی در لیگ انجام داد. بازیکنی است که باوجود سنش جاه طلبی بالایی دارد. فکر می‌کنم با حضور آرام‌طبع در سمت چپ مشکلی نداریم. ربیع‌خواه هم بازیکن باتجربه‌ای است و می‌تواند به ما کمک کند.

برانکو در واکنش به کری‌خوانی استقلالی‌ها و اینکه منصوریان گفته است می‌خواهد باخت‌های اخیر این تیم در دربی و به خصوص شکست 4 بر 2 را جبران کند، اظهار داشت: طبیعی است هر مربی به تیمش خوشبین باشد. منصوریان انگیزه زیادی برای شروع لیگ دارد. آنها هزینه زیادی روی تیم‌شان کرده‌اند و من هم خوشحال می‌شوم که منصوریان روبه‌روی من در دربی انگیزه خوبی داشته باشد. دوست دارم دربی آینده هم مثل دو سه دربی قبلی جذاب باشد، نتیجه هم در زمین مشخص می‌شود.

 

 

کد خبر : ۳۸۴۱۶۴