خبرگزاری کار ایران

براتی: اصلاح اساسنامه و آئین نامه‌ها در حال اجرایی شدن است

براتی گفت: سیاست کلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بخصوص تاج و کفاشیان اصلاحات در قوانین جاری فدراسیون مطابق با استانداردهای بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمدرضا براتی در گفت و گو با رادیو ورزش در مورد اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: سیاست کلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بخصوص تاج و کفاشیان اصلاحات در قوانین جاری فدراسیون مطابق با استانداردهای بین المللی است. در حال حاضر اصلاح اساسنامه و آئین نامه ها در حال اجرایی شدن است. بر اساس مقرارت جاری و بین المللی تا زمانی که اصلاح قوانین به پایان نرسیده است اطلاع رسانی پیش از موعد در موردش کار درستی نیست و ممکن است باعث ضرر برخی افراد شود. بنابراین بدون ورود به جزئیات در مورد کلیات حرف می زنم.

وی ادامه داد: بعد از اتفاقات رخ داده در فیفا، فوتبال روز دنیا به این نتیجه رسید که باید قوانین اصلاح شود و تمرکز زدایی از قدرت در فوتبال شود. بر اساس همین فیفا رفرمی در سازمان خود ایجاد کرد و اساسنامه ای جدید نوشت و پیرو ان اساسنامه های کنفدراسیون ها تغییر کرد و بعد از تغییرات در اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا این اساسنامه به فدراسیون ها ی عضو ارسال شده تا بعد از مطالعه در جلسه بعدی AFC در هند این اساسنامه به تصویب برسد. فیفا هم الزام نکرده که قوانین به صورت کپی و پیست باشد. بلکه حداقل هایی باید در نظر گرفت و مسایل بومی و محلی فدراسیون ها لحاظ خواهد شد. عمده ترین تغییرات در کاهش کمیته ها و همچنین آزادسازی بازیکنان ملی برای باشگاه ها خواهد بود. جزئیات  ائین نامه ها مشخص شده اما تا زمانی که به تصویب نهایی نرسیده نمی توان اعلام کرد و باعث شائبه در فصل نقل وانتقالات شود. مثلا در مورد فسخ قراردادها بازیکنان و باشگاه ها ابهام های زیادی داشت زیرا نباید مسایلی که قطعی نشده را عنوان کرد.

براتی در مورد وضعیت نقل و انتقالات و آئین نامه جدید، گفت: تاریخ اجرای قوانین جدید مشخص می شود. اگر اکنون بخواهیم آئین نامه را در اواسط فصل نقل و انتقالات اجرایی کنیم دوگانگی پیش می آید بنابراین بر اساس همان آئین نامه قبلی نقل و انتقالات این فصل انجام می شود.

وی در مورد اینکه بازیکنان نفت حق فسخ یکطرفه قرارداد را ندارند و چرا تاج چنین دستوری داده گفت: این دستور شخص تاج نبود و تصمیمی بوده که هیات رئیسه سازمان لیگ گرفته و دبیر کل و رئیس سازمان لیگ مجری این مصوبات است . با توجه به اینکه  در حال حاضر رئیس سازمان لیگ انتخاب نشده تاج اکنون باید تصمیمات هیات رئیسه را اجرایی کرد. و این تصمیم هم برخلاف آئین نامه نیست بلکه تصمیمی موقتی بوده که وضعیت آئین نامه مشخص شود. 

براتی در مورد اینکه سازمان لیگ اهمال کاری نکرده که زمان پایان فصل گذشته مشخص نکرده و اکنون برای جدایی بازیکنان نفت مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: درستش این است که آغاز و پایان رقابت ها به طور شفاف مشخص شود تا مشکلاتی ایجاد نشود. من استنباطم این است که فصل لیگ برتر با شروع مسابقات آغاز و در پایان مسابقات لیگ برتر به پایان می رسد. مسابقات اصلی لیگ برتر است. برخی از تیم ها می توانند در جام حذفی شرکت نکنند. در مورد ابهام حاضر هم باید بگویم قراردادهای بازیکنان و مربیان نفت می توان ابهام را رفع کرد. با دقت در قراردادهای اینها نگاه شود مشکل وجود ندارد. وقتی نفت از جام حذفی خارج شده فصل برای این تیم به پایان رسیده است.

 

کد خبر : ۳۸۴۴۷۹