خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

دغدغه‌های یواخیم لوو برای بازی با فرانسه

تیم ملی آلمان برای بازی نیمه‌نهایی یورو 2016 مقابل فرانسه، چهار بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ تیم ملی آلمان که با پیروزی مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی، به جمع چهار تیم پایانی یورو 2016 راه یافت، پنجشنبه شب باید برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها، در شهر مارسی به مصاف تیم ملی فرانسه میزبان مسابقات برود.

شاگردان یواخیم لوو، در حالی باید در برابر میزبان قدرتمند و آماده قرار بگیرند که سندروم مصدومیت در اردوی ژرمن‌ها دوباره فعال شده است و به همین دلیل، قهرمان جهان سه بازیکن کلیدی خود را در بازی پنجشنبه شب در اختیار نخواهد داشت.

ماریو گومز، سامی خدیرا و باستین شواین‌اشتایگر، سه بازیکن کلیدی لوو و تیم ملی آلمان هستند که هرکدام به دلیل مصدومیت‌های عضلانی بازی حساس نیمه‌نهایی را از دست داده‌اند و سرمربی مانشافت باید به فکر انتخاب جانشینی مناسب برای این بازیکنان باشد. البته در این بین، ماریو گومز مهاجم آلمان‌ها به دلیل شدت مصدومیت حتی در صورت صعود آلمان به فینال نیز قادر به همراهی این تیم نخواهد بود.

مشکلات قهرمان جهان البته به همین مساله ختم نمی‌شود و این تیم در خط دفاع نیز متس هوملس، مدافع وسط و مهره قابل اتکای خود را به دلیل دو اخطاره بودن در بازی برابر فرانسه در اختیار نخواهد داشت تا با غیبت این بازیکن، جمع بازیکنان غایب آلمان در دیدار ماقبل فینال یورو 2016 به 4 نفر برسد.

2387476_w1

البته با توجه به حضور مدافعانی همچون بندیکت هوودس و شکودران موستافی روی نیمکت تیم ملی آلمان، یواخیم لوو برای انتخاب جانشین مناسب به جای هوملس دردسر کمتری را پیش رو خواهد داشت. ضمن اینکه با وجود غیبت ماریو گومز در خط حمله نیز، به دلیل حضور بازیکنانی مانند توماس مولر، ماریو گوتسه، آندره شورله و لوکاس پودولسکی، در این خط نیز آلمان‌ها نگرانی زیادی برای انتخاب جانشین مهاجم شماره 23 خود نخواهند اشت. اما در خط میانی باتوجه به مصدومیت دو هافبک دفاعی تاثیرگذار آلمان یعنی خدیرا و شواین‌اشتایگر و نبود بازیکنی باتجربه و قابل اتکا در این پست روی نیمکت ژرمن‌ها، قطعاً سرمربی مانشافت، کار سختی برای انتخاب بهترین ترکیب ممکن در خط میانی تیم خود خواهد داشت.

در حال حاضر به غیر از تونی کروس و مسوت اوزیل که البته هیچ‌کدام تخصص بازی در پست هافبک دفاعی را ندارند، آلمان در خط میانی امره چان و یولیان وایگل را برای حضور در پست هافبک دفاعی در اختیار دارد که هردوی این بازیکنان از نظر تجربه و تاثیرگذاری، در سطحی به مراتب پایین‌تر از دو بازیکن اصلی و مصدوم آلمان قرار دارند.

برطرف کردن ضعف ایجاد شده در خط میانی آلمان، در حالی تبدیل به دغدغه اصلی یواخیم لوو شده است که تیم فرانسه در این قسمت از زمین، بازیکنان بسیار باتجربه و اثرگذاری همچون، پل پوگبا، بلیز ماتوئیدی، دیمیتری پایه و فردریک کانته را در اختیار دارد و در صورتی که لوو نتواند به ترکیب مناسبی برای خط میانی تیم خود دست پیدا کند، باید منتظر از دست رفتن میانه زمین در بازی فوق حساس و تعیین کننده نیمه‌نهایی در برابر میزبان رقابت‌های یورو 2016 باشد. اتفاقی که می‌تواند منجر به ناکامی ژرمن‌ها از رسیدن به فینال جام ملت‌های اروپا باشد.

 

 

کد خبر : ۳۸۷۲۲۸