خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک

نشست هماهنگی سرپرستان اعزامی به المپیک ریو برگزار شد

نشست هماهنگی سرپرستان رشته‌های ورزشی اعزامی به المپیک ریو با حضور رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی ضمن خوش‌آمد گویی به روسای فدراسیون‌ها و سرپرستان 14 رشته ورزشی اعزامی به سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک که پس از حدود 2 سال کار فشرده موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سطح توقعی که از هر رشته می‌رود در رویداد مهم المپیک موفق شوند.

هاشمی در ادامه  ضمن اشاره به این نکته که تا به امروز تمامی اقدامات لازم و مورد نیاز برای 14 رشته ورزشی و هماهنگی‌های لازم برای نیاز ورزشکاران در دهکده بازی‌ها انجام گرفته است، گفت: همه روزه در دهکده بازی‌ها جلساتی را با حضور سرپرستان رشته‌های ورزشی اعزامی به ریو برگزار خواهیم کرد و امیدواریم تا روز اعزام به این بازی‌ها شرایط و امکانات موجود را بهتر و بهتر کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به تسهیلاتی که برای ورزشکاران مدال‌آور در المپیک در نظر گرفته شده است، اشاره کرد که این تسهیلات نسبت به گذشته با رشدی سه و نیم برابری مواجه شده است و بر این اساس ورزشکارانی که موفق به کسب مدال طلا خواهند شد، 300 سکه طلا از سوی وزارت ورزش و 10 هزار دلار توسط کمیته ملی المپیک، نقره‌ای‌ها 200 سکه طلا و 5 هزار دلار و همچنین ورزشکارانی که مدال برنز را بر گردن بیاویزند تعداد 120 سکه طلا و 3 هزار دلار به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد که در کنار  این تسهیلات ورزشکاران مدال‌آور هدایا و پاداش هایی را نیز از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی دریافت خواهند کرد.

در ادامه این نشست شاهرخ شهنازی ضمن تشکر از مدیران، اعضای کادر فنی و ورزشکارانی که با توجه به تمامی کمبودها و شرایط سخت اقتصادی تاکنون 63 سهمیه را برای حضور در المپیک کسب کرده‌اند گفت: جا دارد از مدیران سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت ورزش و جوانان تشکر و قدردانی کنم که بودجه را تمام و کمال در اختیار ما قرار داده‌اند تا مشغولیات ذهنی ورزشکاران از این لحاظ مرتفع و بیش از پیش آماده افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان ایران شود.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو دیگر سخنران این نشست بود که ضمن ارائه گزارشی اجمالی از 239 فعالیت در قالب 10 هزار ساعت کار طراحی شده که قبل، حین و پس از اعزام به بازی‌ها انجام می‌گیرد، گفت: گروه ثبت‌نام 31 تیرماه به ریو اعزام خواهند شد تا اقدامات لازم را جهت تحویل خودرو، هتل و آپارتمان‌های اسکان ورزشکاران در دهکده بازی‌ها انجام دهند و پس از آن نیز هفتم مرداد ماه اولین گروه ورزشکاران به ریو اعزام خواهند شد.

رحیمی در ادامه و به طور مختصر به تشریح وظایف سرپرستان تیم های اعزامی به ریو پرداخت و در پایان نیز کمیته‌هایی که در قالب یک تیم در کمیته ملی المپیک از نقطه شروع تا بازگشت کاروان المپیک ایران از ریو وظیفه هماهنگی های لازم و خدمت رسانی به ورزشکاران را دارند را معرفی کرد.

در ادامه این نشست آقایان فروتن، سلامی، مسجدی، افتخاری، دکتر دهخدا، نوروزی و عبداللهی مسئولان کمیته های مختلف و همچنین خانم اسلامیان معاون سرپرست کاروان اعزامی به ریو به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در قالب کمیته‌های خود و همچنین فعالیت‌هایی که در ادامه انجام خواهد پذیرفت، پرداختند.

در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخی با حضور روسای کمیته‌های مختلف تشریفات، فرهنگی، مالی، تدارکات، اسکان داخل و خارج از دهکده، امور فنی، کمیته پزشکی و کمیته رسانه و روابط عمومی با سرپرستان تیم‌های اعزامی به المپیک برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۸۹۲۷۳