خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با ایلنا:

سیزده و نیم میلیارد بدهی داریم/مربی تیم ملی یک سال حقوق دریافت نکرده است

هاشمی می‌گوید: بعد از کسب پنج سهمیه المپیک هیچ یک از مسئولان ورزشی حتی یک پیامک خسته نباشید هم برای‌ ما ارسال نکردند.

مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص میزان بودجه اختصاص داده شده به این فدراسیون، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: اول باید دید که تعریف تخصیص بودجه چیست و بر چه مبنایی به فدراسیون‌ها بودجه تزریق می‌شود و این تزریق بودجه چه روالی دارد. بودجه‌ای که به ما تخصیص داده‌اند به اندازه خرج یک سفر تیم ملی هم نمی‌شود. فدراسیون تیراندازی 13.5 میلیارد بدهی دارد و ما نمی‌دانیم این مقدار مبلغ از کجا باید تامین شود. ما هرگز نمی‌توانیم با این مقدار بودجه‌ای که به ما پرداخت می‌کنند برنامه‌ریزی کنیم و تیم را به اردوهای آمادگی اعزام کنیم.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه بحران مالی در حدی است که مربی تیم ملی که تیراندازان را جهت شرکت در رقابت‌های المپیک آماده می‌کند نزدیک به یک سال است حقوق دریافت نکرده است. سایر اعضای فدراسیون تیراندازی هم چنین وضعیتی دارند.

هاشمی در خصوص ادعای برخی از مسئولان که گفته‌اند به فدراسیون‌های المپیکی بودجه تزریق شده است می‌گوید : مبلغی پرداخت کرده‌اند. ولی این مبلغ تزریق شده دردی از ما دوا نمی‌کند. کسب پنج سهمیه المپیک حداقل پیش‌بینی‌های ما بود. تیراندازان ما به خاطر لغو اعزام‌ها به دلیل نبود بودجه تنها در 50٪ رقابت‌های گزینشی شرکت کرده‌اند. در صورتی که اگر نگاه ویژه‌ای به ما می‌کردند این تعداد سهمیه‌ها دو رقمی می‌شد و با خیالی آسوده‌تر به مدال المپیک فکر می‌کردیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در پایان با انتقاد از مسئولان ورزشی کشور به دلیل عدم توجه به سهمیه‌های کسب شده در تیراندازی می‌گوید: ما با اینکه با مشکلات مالی فراوانی دست به گریبان هستیم، توانستیم نیمی از سهمیه بانوان کاروان اعزامی را به دست بیاوریم و یک نماینده مرد هم داشته باشیم. اما با این حال نه تنها حمایت نمی‌شویم بلکه هیچ یک از مسئولان ورزشی یک پیامک خسته نباشید هم برای‌ ما ارسال نکردند. اگر ما بیشتر حمایت می‌شدیم نتایج بهتری کسب می‌کردیم.

 

کد خبر : ۳۸۹۵۸۳