خبرگزاری کار ایران

ساکت: پیشنهاد به کی‌روش برای بازارگرمی نیست/ مشکل پرواز چارتر تیم ملی به زودی حل خواهد شد

مدیر تیم‌‌های ملی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی فدراسیون و هیأت رئیسه همین مسئله است، مذاکرات و مکاتبات در این رابطه انجام شده و با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد این مسئله حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت در مورد شرایط ورزشگاه آزادی و نصب صندلی‌ها در طبقه دوم گفت: این کار تا شروع لیگ به اتمام نمی‌رسد، اما ما تا شروع دیدار های مقدماتی جام جهانی، حتماً باید این کار را به پایان رسانیم.

وی افزود: دو، سه روز قبل از شرایط ورزشگاه بازدی کردم و حداکثر استانداردها بدون تغییر سازه‌ بتنی درحال انجام است. فعلاً شرایط تغییر سازه بتنی را نداریم و با حداقل امکانات باید بهترین کار را انجام دهیم. خوشبختانه کار به خوبی پیش می‌رود و همه برای انجام این کار تلاش‌شان را می‌کنند.

مدیر تیم‌‌های ملی در رابطه با برنامه تیم ملی بزرگسالان عنوان کرد: کارلوس کی‌روش یک مربی برنامه‌محور است و او یک سال پیش برنامه خود را به سازمان لیگ و فدراسیون ارائه کرد. در ابتدا قرار بود دو اردوی آماده‌سازی در تیرماه برگزار شود که بنابر مصلحت و ارزیابی مجدد سرمربی تیم ملی این اردوها لغو شد. پس از بررسی مجدد و جلسات چند ساعته کی‌روش اعلام کرد می‌تواند برنامه‌ای بر اساس فیفادی تنظیم کند، اما این مسئله فراموش نشود این برنامه برای کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته که امکانات کاملی دارند، نوشته شده و ما باید ظرفیت خودمان را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با این برنامه به مصاف حریفانی برویم که تدارکات بسیار قوی داشته‌اند، به همین خاطر با درخواست ریاست فدراسیون برنامه بازنگری شد و برنامه‌ای با در نظر گرفتن تمامی شرایط ریخته شد. امروز با افشین پیروانی مدیر تیم ملی بزرگسالان جلسه داشتیم و بخشی از کار را نهایی کردیم. قرار است تیم ملی ایران مردادماه و پس از برگزاری 4 هفته از لیگ برتر راهی کشور ایتالیا شود و اردوی 12 روزه در کمپ تیم ملی ایتالیا به نام کاورچینو برگزار کند. در این اردو دو بازی تدارکاتی ویژه که یکی از آنها مقابل تیم منتخب سری بی و دیگری مقابل یکی از تیم‌های سری بی است برگزار خواهد شد. با توجه به شروع دیدارهای سری آ فرصت مسابقه با این باشگاه‌ها وجود ندارد.

ساکت در ادامه یادآور شد: یکی از دغدغه‌های کی‌روش عدم برهم خوردن برنامه لیگ برتر است و او تأکید داشت حتماً باید 4 هفته از لیگ برگزار شود و تیم ملی سپس به اردو برود. او نگران تراکم بازی‌های لیگ بود و با توجه به فشردگی مسابقات و فعالیت تیم‌های ایرانی در اسیا خواستار این بود که 4 هفته از لیگ برگزار شود، به همین خاطر یک جابجایی دو روزه هم صورت گرفت تا مشکلی به وجود نیاید.

وی در مورد بحث گرفتن پرواز چارتر برای تیم ملی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی فدراسیون و هیأت رئیسه همین مسئله است، مذاکرات و مکاتبات در این رابطه انجام شده و با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد این مسئله حل خواهد شد.

مدیر تیم‌های ملی فوتبال در رابطه با بحث لباس‌های تیم ملی عنوان کرد: پس از انتخابات فدراسیون، اسپانسر لباس مشخص شد، ولی ما هنوز کیفیت نهایی لباس‌های تیم ملی را ندیده‌ایم. تیم مخصوصی در حال بررسی شرایط لباس‌ها است و منتظریم تا نمونه اصلی در اختیار ما قرار بگیرد، نمونه‌های اصلی باید لباس‌هایی باشد که برای فصول مختلف استفاده خواهد شد. ما نمی‌توانیم مقابل چین و ازبکستان با یک لباس و مقابل قطر هم با همان لباس به میدان برویم، بلکه کیفیت لباس در این مسابقات باید متفاوت باشد. این ابتدایی‌ترین مسئله است، متأسفانه فشردگی زمان کمی ما را اذیت می‌کند، اما تأکید مهدی تاج و اعضای هیأت رئیسه این است که در کوتاه‌ترین زمان بهترین تصمیم را بگیریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش از انگلیس پیشنهاد دارد و برخی این مسئله را بازارگرمی می‌دانند، اظهار داشت: در این رابطه کی‌روش صحبتی با ما نداشته است، بدون شک هر مربی بزرگی در معرض درخواست‌ها و پیشنهادات مختلف قرار می‌گیرد، به هیچ وجه قبول ندارم که مطرح شدن پیشنهاد مربیگری به کی‌روش بازارگرمی است؛ چراکه این مربی نیازی به این کار ندارد، هر مربی بزرگ می‌تواند پیشنهاد مربیگری داشته باشد، دیگر چه برسد به مربی‌ای که در بزرگ‌ترین تیم‌های کشوری فعالیت کرده است، البته کی‌روش فردی متعهد به قراردادش است و همیشه در این مورد به ما تأکید کرده است.

ساکت در خصوص اتفاقاتی که برای دژاگه در برلین رخ داده است گفت: هنوز گزارشی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم، مراجع مربوطه به این مسئله رسیدگی می‌کنند و بهتر است ما به مسائل مثبت‌تر بپردازیم، این موضوعات مسئولان خاص خودش را دارد.

 

کد خبر : ۳۸۹۸۱۷