خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با بهتاش فریبا درباره قرعه استقلال

پیشکسوت استقلال می‌گوید: امسال هیچ تیمی بازی‌ آسان ندارد و اکثر تیم‌ها در فصل نقل‌ و انتقلات عملکرد خوبی داشتند.

شب گذشته قرعه‌کشی بازی‌های لیگ برتر انجام شد و بر اساس این قرعه‌کشی مشخص شد دربی تهران هفته ششم برگزار می‌شود. قبل از دربی استقلال تهران فقط یک بازی خارج از خانه با استقلال خوزستان برگزار می‌کند.

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال در مورد قرعه‌کشی لیگ برتر به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بازی در خانه به خصوص در چند هفته‌ ابتدایی لیگ بسیار مهم است، چون تیم‌ها هنوز خودشان را پیدا نکردند و بهترین وقت برای جمع کردن امتیاز است. البته این فصل هیچ تیمی بازی آسان ندارد و اکثر تیم‌ها بسیار خوب یارگیری کردند و اردوهای خوبی برگزار کردند.

فریبا در ادامه می‌گوید: برای تیمی مثل استقلال که دچار تغییرات شده است، هفته‌های اول لیگ بسیار مهم است. استقلال می‌تواند با کسب امتیاز از بازی‌های خانگی روحیه بالایی به دست بیاورد. البته درست است که استقلال در هفته‌های ابتدایی نیم فصل اول در خانه بازی می‌کند اما این مسئله می‌تواند برای استقلال در نیم‌فصل دوم مشکل‌‌ساز شود.

پرسپولیس قبل از برگزاری دربی دو بار به تبریز می‌رود و با تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد بازی می‌کند، فریبا در این‌‌باره می‌گوید: پرسپولیس قبل از دربی بازی‌های سختی دارد چرا که با دو تیم خوب تبریزی که یارگیری خوبی هم کردند بازی می‌کند. اما این مسئله از یک جهت برای پرسپولیس سودمند است چرا که آنها دو بازی سخت خود را در پنج هفته اول انجام دادند و در برگشت هم با این دو تیم در خانه بازی می‌کند.

پیشکسوت استقلال در مورد تعطیلات لیگ بعد از هفته چهارم می‌گوید: سال گذشته هم بارها لیگ تعطیل شد و این اتفاق تازه‌ای نیست. به نظر من مربی‌ها با این شرایط آشنا شدند و بدنسازی‌های خود را بر همین اساس انجام می‌دهند. سال گذشته هم برخی تیم‌ها از این تعطیلات سود بردند و برخی تیم‌ها ضرر کردند.

 

کد خبر : ۳۸۹۸۸۲