خبرگزاری کار ایران

بررسی و تحلیل قرعه استقلال تهران در جام شانزدهم

شب گذشته قرعه‌کشی بازی‌های لیگ برتر اعلام شد که به بررسی وضعیت قرعه تیم فوتبال استقلال می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شب گذشته قرعه بازی‌های لیگ برتر اعلام شد. در این بین به بررسی وضعیت قرعه تیم فوتبال استقلال می‌پردازیم.

آغاز تقریبا آسان در خانه

منصوریان، سرمربی جوان آبی‌ها باید کار را با تیم سابق خود یعنی نفت تهران شروع کند. هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر را باید خارج از خانه به مصاف استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی برود. بعد از این بازی، تا هفته هشتم از تهران خارج نمی‌شوند و همه دیدارهای این تیم در تهران است. 

شهرآورد تهران

هفته ششم استقلال با پرسپولیس تهران، دربی را برگزار می‌کند. به نظر می‌رسد که استقلال قبل از دربی کار آسان‌تری نسبت به سرخپوشان دارند. استقلالی‌ها هفته قبل از شهرآورد به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده ماشین سازی می‌روند اما پرسپولیس‌ باید با تراکتورسازی تبریز بازی کند و هفته بعد به مصاف استقلال برود. آبی‌پوشان هفته بعد از دربی نیز باید با ذوب‌آهن در تهران بازی کنند.

پایان سخت

اگر جدول فصل گذشته و نقل و انتقالات این فصل تیم‌ها را ملاک کار قرار دهیم پنج یا شش هفته پایانی نیم فصل، برای استقلال کار سختی در پیش است و باید با تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی و فولاد و گسترش‌فولاد بازی کند. 

نیم فصل دوم، دشوار تر از نیم فصل اول

آبی‌ها در نیم فصل اول پنج بازی خارج از تهران دارند. و باید به مصاف تیم‌های استقلال خوزستان، سیاه‌جامگان، فولاد، صبا و سپاهان بروند. کار استقلال برای نیم‌فصل دوم به مراتب سخت تر از نیم فصل اول است. جایی که آبی‌ها باید در نیم فصل دوم شش بازی خارج از تهران برگزار کند که می‌توان گفت هر شش بازی نبردهای سختی است.

آب‌ و هوا علیه استقلال

شاگردان منصوریان از نظر آب‌وهوا در قرعه کشی امسال با بد شانسی مواجه شدند. این تیم باید در فصل تابستان و در مرداد ماه امسال در خوزستان به مصاف قهرمان فصل گذشته برود. آبان ماه نیز در اهواز با فولاد بازی می‌کند که احتمالا آب‌وهوای خوزستان آنچنان گرم نباشد. نیم فصل دوم نیز کار سخت‌تری دارند و در فصل سرد باید سه بار به تبریز سفر کنند و یک بار هم در مشهد توپ بزنند. 

سفرهای پر تکرار

آبی‌ها در نیم‌فصل اول دو بار باید به خوزستان بروند و در دور برگشت بازی‌های لیگ نیز باید سه بار در تبریز بازی کند و از این حیث پرتکرارترین سفر‌های آبی‌پوشان است.

نفت و سایپا میهمان‌ترین میزبان‌های لیگ

فصل گذشته،  دو تیم نفت و سایپا به علت مشکلاتی که برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس داشتند مجبور شدند در استادیوم آزادی به مصاف این دو تیم بروند که به نوعی می‌توان گفت که امتیاز میزبانی را به تیم حریف دادند. در تعطیلات بین دو فصل نیز اتفاق خاصی برای برطرف شدن مشکلات فصل گذشته این دو باشگاه نیفتاد و به نظر می‌رسد که این فصل نیز شاهد این اتفاقات باشیم. بنابراین دو تیم نفت و سایپا که باید هر کدام یک بازی میزبان باشند میهمان استقلال و پرسپولیس می‌شوند.

کد خبر : ۳۸۹۹۴۲