خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی جوانان آسیا - چین تایپه

پرافتخارترین تیم آسیا مغلوب سروقامتان جوان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا با قدرت کره جنوبی را شکست داد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 12:30 به وقت محلی در سالن کاوشنگ آرنا با پیراهن های سفید به مصاف قرمزپوشان کره جنوبی رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19 ، 25 بر 16  و 25 بر 20  حریف قدرتمند خود را مغلوب کند. بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از تایلند و چین تایپه قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

دو تیم تا امتیاز 4 پایاپایی پیش رفتند، اما پس از آن با قرار گرفتن علی اصغر مجرد در خط سرویس نتیجه بازی تغییر کرد و در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. جای خالی تماشایی جواد کریمی موجب شد تا تیم ایران امتیاز دهم را هم کسب کند و در امتیاز 10 بر 4 سرمربی کره جنوبی درخواست وقت استراحت کرد. ملی پوشان ایران در سرویس و حمله شرایط خوبی داشتند که همین عوامل موجب شد تا نتیجه بازی 16 بر 10 به سود ایران شود تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز 21 بر 18 و زمانی که کره ای ها در حال کم کردن اختلاف امتیاز بودند بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد کند. ست نخست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه یافت.

شروع ست دوم هم تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد. شاگردان عطایی این ست را بهتر از حریف آغاز کردند و با نتیجه 4 بر 2 هم پیش افتادند و در امتیاز 8 بر 3 هم تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. دفاع روی تور ایران با حضور طیب عینی و علی اصغر مجرد در این ست بلای جان کره ای ها شده بود، چند دفاع متوالی از این بازیکنان نتیجه بازی را 11 بر 4 کرد تا سرمربی کره ای ها درخواست وقت استراحت کند. جوانان ایران در این ست واقعاً جنگنده و کم اشتباه بودند و همین امر باعث شد تا گاهاً اختلافی 10 امتیازی با حریف خود داشته باشند. در امتیاز 16 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. اسپک تماشایی و در ادامه سرویس عالی از اسماعیل مسافر نتیجه بازی را 19 بر 11 به سود ایران کرد تا سرمربی کره جنوبی بازهم درخواست وقت استراحت کند. ست دوم هم با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران تمام شد تا شاگردان عطایی در آستانه یک پیروزی قاطع دیگر باشند.

ترکیب برنده ایران در ست سوم هم تغییری نکرد.کره ای ها بازی را کمی بهتر شروع کردند، اما برتری آنها دوام نداشت، چراکه در امتیاز 4 بر 3 ایران توانست از حریف پیش بیافتد تا بازهم سرمربی کره جنوبی درخواست وقت استراحت کند. اشتباهات ملی پوشان ایران و از دست دادن سرویس ها موجب شد تا بازی در ست سوم نزدیک دنبال شود، اما بازهم ایران بود که زودتر از حریفش به امتیاز 8 رسید تا در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.رفته رفته شاگردان بهروز عطایی اختلاف را با حریف زیاد کردند تا در امتیاز 16 بر 10 تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. کره ای ها در ست سوم تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کردند، اما هیچکدام از آنها فایده ای نداشت و در پایان ست سوم هم با نتیجه 25 بر 20  به سود شاگردان بهروز عطایی خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب پنجمین پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل حریفان در این دوره از رقابت ها ثبت شد.

کشور کره جنوبی با 6 قهرمانی ، دو نایب قهرمانی و دو مقام سومی پرافتخارترین کشور این رقابت ها است و ایران در جایگاه دوم این رده بندی قرار دارد.

شاگردان عطایی از چهار مسابقه قبلی خود چهار پیروزی برابر ترکمنستان، قطر، هنگ کنگ و سریلانکا در کارنامه داشتند. جوانان ایران در ششمین مسابقه خود فردا باید به مصاف تیم چهارم گروه مقابل بروند. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبانی چین تایپه برگزار می شود.

 

 

کد خبر : ۳۹۰۲۵۵