خبرگزاری کار ایران

هجمه علیه داوری قابل‌قبول نیست

تاج: روحانی در تمرین تیم ملی حاضر شود فوق‌العاده است

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۷۶۸

تاج در جمع داوران گفت: سرمربی تیمی اگر اعتراض دارد، به مدیر باشگاه اعلام کند که باشگاه به کمیته داوران نامه بزند و این کمیته هم موظف است در اسرع وقت به اعتراض رسیدگی کند.

به گزارش ایلنا،‌ با نزدیک شدن به بازی‌های لیگ برتر بحث داوری و تست داوران و آمادگی آنها باز هم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین دلیل تاج امروز در جمع داوران صحبت کرد. مهدی تاج در مورد دلایل حضورش در کلاس توجیهی داوران گفت:«راجع‌به داوری در جمع داوران صحبت کردم و خوشحالم در این جمع بودم. صحبت من این بود که حمایت از داوری وظیفه فدراسیون بوده و معنای حمایت هم این است که داور نباید بی‌پناه باشد. این یک معنای حمایت است و حتی اگر داوری به‌خاطر اشتباه کنار گذاشته شود، این هم نوعی حمایت از داوری محسوب می‌شود. اگر کسی به سمت داوری حمله و هجمه کرد و کمیته اخلاق با این افراد برخورد داشت، این هم حمایت از داوری است. ما می‌خواهیم اگر اشتباهی هم وجود دارد، براساس مستندات صحبت شود تا آرامش به داوری بیاید. هیچ‌کس شک ندارد داوران سلامت هستند و یک داور آبروی خودش را به عمد نمی‌برد. داوران هم باید سعی کند تا اشتباهات‌شان را کاهش دهند و آمادگی داشته باشند. قطعاً کسی می‌تواند داوری خوبی داشته باشد که آمادگی جسمی خوبی داشته باشد و این برای داور از حداقل‌هاست. امروز هم در کلاس توجیهی داوران درباره مسائل مختلف داوری و اطلاعات جدید صحبت شد و در این خصوص بحث کردند که جلسه خوبی انجام شد.»

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران‌عامل باشگاه‌ها داشتند، گفت: «در جلسه تعاملی با مدیران باشگاه‌ها که برگزار کردیم، قرار شد برای هر تیم جداگانه یک نفر را بفرستیم تا بازیکنان و مربیان را توجیه کرده و کسی خلاف مقررات عمل نکند. بازیکنان و مربیان باید بدانند که چگونه با داور برخورد کنند و خدایی نکرده جریمه و محرومیت گریبان‌گیر آنها نشود.»

تاج درباره اینکه فصل گذشته مربیان هجمه زیادی علیه داوران داشتند و چه برخوردی با این افراد صورت خواهد گرفت گفت:«هجمه کردن که خاصیتی ندارد و اعتراض باید مصداق پیدا کند. داور کار خودش را انجام می‌دهد و اگر اشتباهی صورت بگیرد، قانون گفته است که اعتراض به این اشتباه چگونه باید منعکس شود. هرگونه شیوه دیگری جز استناد به قانون قابل‌قبول نیست. سرمربی تیمی اگر اعتراض دارد، به مدیر باشگاه اعلام کند که باشگاه به کمیته داوران نامه بزند و این کمیته هم موظف است در اسرع وقت به اعتراض رسیدگی کرده و نتیجه را به سازمان لیگ اعلام کند تا نتیجه به باشگاه معترض اعلام شود.»

وی در خصوص طلب داوران و افزایش دستمزد آنها هم گفت:« داوران طلب دارند و طلب آنها پرداخت می‌شود. این روال همیشه بوده که مطالبات داوران می‌ماند و این طلب را پرداخت می‌کنیم. به‌دنبال افزایش دستمزد داوران هم هستیم که در این خصوص نیز صحبت شده است.»

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث حضور حسن روحانی، رئیس جمهور در تمرین تیم ملی برای روحیه دادن به بازیکنان در آستانه دیدارهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گفت:« اگر آقای روحانی در تمرین حضور پیدا کند و این کار انجام شود خیلی خیلی خوب است. اگر رئیس جمهور به تمرین تیم ملی بیاید، فوق‌العاده است.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز