خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا

ایران مقتدرانه قهرمان شد/ 19 مدال برای شطرنج‌بازان ایران

تیم شطرنج ایران موفق شد مقتدرانه با کسب 19 مدال قهرمان مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در پایان رقابت های قهرمانی مدارس شطرنج آسیا در بخش استاندارد تیم ایران با کسب مجموع ۱۹ مدال (6 طلا، 5 نقره و 8 برنز) به عنوان قهرمانی رسید. فیلیپین با چهار مدال در جایگاه دوم ایستاد و ازبکستان سوم شد.

مدال آوران ایرانی این رقابت‌ها عبارتند از:

در رده سنی زیر 9 سال پسران، سید رهام یوسفی مدال طلا و آرتین اشرف مدال برنز را کسب کردند.

سیدکیان پورموسوی در رده سنی زیر 11سال با کسب مدال طلا قهرمان شد و محمد جواد خورشیدی با عنوان سومی برنز گرفت. در بخش دختران پرنیان قمی با کسب مدال طلا اول شد و فاطمه خدادادی به مقام سومی دست یافت.

در رده سنی زیر 13 سال پسران هم پویا محمدی برنز گرفت و در گروه دختران نیز مطهره اسدی، آناهیتا زاهدی و سیده ستاره سبط رسول به ترتیب با کسب مدال های طلا ،نقره و برنز سه جایگاه نخست را کسب کردند.

مهدی غلامی اورینی در رده سنی زیر 15سال مدال نقره گرفت و نیما فندرسکی به برنز دست یافت.همچنین صدیقه کلانتری با تصاحب مدال طلا قهرمان و طناز ازلی نقره ایی شد.

در رده زیر 17 سال پسران آرش طاهباز، محمد امین مولایی و آریا امیدی با کسب مدال های طلا،نقره و برنز اول تا سوم شدند. وصال حامدی نیا و میترا اصغرزاده هم با تصاحب مدال های نقره و برنز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

پیش از این نمایندگان ایران در بخش برق آسا شطرنج قهرمانی مدارس آسیا با کسب چهار مدال طلا، شش نقره و شش برنز به قهرمانی دست یافتند.

ایران همچنین با کسب 19 مدال (6 طلا، 7 نقره و 6 برنز) در بخش سریع رقابت‌ها نیز به عنوان قهرمانی رسید. 476 شطرنج‌باز از 19 کشور از 19 تا 27 تیرماه در رقابتهای شطرنج قهرمانی مدارس آسیا شرکت کرده بودند.

 

کد خبر : ۳۹۱۵۶۷