خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با ایلنا:

المپیک بدون رقابت با روسیه هیجان ندارد/ با مدال‌های خوش رنگ از المپیک باز می‌گردیم

عباسپور می‌گوید: با توجه به تکرار تذکرها به کاروان روسیه خطر حذف آنها را تهدید می‌کند.

رضا عباسپور، سخنگوی فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص خبر حذف کاروان ورزشی روسیه از المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: حذف کامل کاروان روسیه از رقابت‌های برزیل دور از ذهن است. اما با توجه به تکرار تذکرها، خطر حذف آنها را تهدید می‌کند. حذف روسیه از المپیک می‌تواند به نوعی به اعتبار المپیک صدمه بزند. رقابت ایران و روسیه در مسابقات وزنه‌برداری برای همه کارشناسان و مخاطبان وزنه‌برداری جذاب و پرهیجان است.

وی ادامه می‌دهد: اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در آرامش کامل و در بهترین شرایط دنبال می‌شود. برنامه‌ریزی‌ها به نوعی انجام شده که هر پنج نفری که به عنوان نمایندگان ایران به المپیک اعزام خواهند شد با مدال به کشور بازگردند. در این شرایط اگر تیم ملی وزنه‌برداری روسیه از دور رقابت‌ها حذف شود از هیجان و لذت مدال‌های کسب شده کاسته خواهد شد. امیدواریم با قاطعیت روی سکوی قهرمانی برویم و به روس‌ها اجازه قدرت‌نمایی ندهیم.

سخنگوی فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص پیشگیری از دوپینگ وزنه‌برداران ایرانی می‌گوید: در این زمینه فرهنگ سازی کرده‌ایم تا وزنه‌برداران ما به سمت دوپینگ نروند و به قدرت و توانایی خودشان متکی باشند. تیم ملی وزنه‌برداری ایران کاملا پاک به المپیک ریو اعزام خواهد شد و با کسب نتایج درخشان مردم ایران را خوشحال خواهند کرد.

 

کد خبر : ۳۹۲۱۱۸