خبرگزاری کار ایران

به کسب مدال‌های رنگارنگ امیدواریم

گودرزی: رئیس جمهور برای جامعه ورزش سنگ تمام گذاشت/ تخصیص بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به موقع صورت گرفت

وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امیدوارم دعای خیر مردم ورزشکاران ایران بتوانند موفقیت کسب کنند، همچنین امیدوارم بتوانیم در نیمه دوم سال 95 از مدال‌آوران تجلیل کنیم.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم بدرقه کاروان‎های المپیک و پارالمپیک ایران گفت: «از مربیان، ورزشکاران، دست‎اندرکاران و روسای فدراسیون‎های ورزشی خصوصا المپیکی‎ها که تلاش وافری داشتند تقدیر و تشکر می‎کنم. همچنین از مدیران محترم کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای فراکسیون ورزش و اصحاب رسانه تشکر می‎کنم. از روحانی رئیس جمهور کشورمان به خاطر عنایت و توجه ویژه‎ای که به جامعه ورزش داشت تشکر می‌کنم. انصافا سنگ تمام هم گذاشت و طی یک ماه گذشته دو بار این فرصت را برای ما فراهم کردند، افتخار بزرگی برای ما است. البته در طی سه سال فکر می‎کنم در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بوده است که یک رئیس جمهور 8 بار با قهرمانان ملی ملاقات داشته باشد و این نشان از احتمام ویژه وی به موضوع ورزش دارد.»

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:«از نهاوندیان، معاون رئیس جمهور و سایر بزرگواران که در این عرصه ما را یاری کردند، تشکر می‎کنم. به ورزشکاران، مربیان و مدیران عزیزی که در دراستای توفق کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تلاش‎های طاقت فرسایی را انجام دادند، خدا قوت می‎گویم. می‎دانیم که این کار چقدر سخت و دشوار است. امیدوارم این عزیزان در عرصه‎های بعدی هم بتوانند باعث شادی و نشاط جامعه اسلامی ما شوند.در سایه تلاش جامعه ورزش و حمایت‎های دولت تدبیر و امید برحسب اعداد و ارقام توفیقات ارزشمندی در ورزش کشور در کسب سهمیه‎های المپیک رخ داده که این اتفاق نادری در تاریخ ورزش ایران بوده است. کسب 63 سهمیه المپیک در 14 رشته ورزشی یک رکورد است. 9 سهمیه ویژه بانوان یک رکورد است. راهیابی تیم والیبال در عرصه مسابقات یک رکورد است. میانگین تعداد کسب سهمیه در ادوار بازی‎ها 40 مدال در کل است. تعداد سهمیه در دور قبل 54 بوده است که کسب 63 سهمیه تفاوت را نشان می‎دهند. کسب 93  در پارالمپیک در 11 رشته ورزشی باز هم رکورد است. 3 برابر شدن کسب سهمیه در بخش بانوان یک رکورد است.تعداد سهمیه در دوره قبل 79 بوده است که تفاوت 96تا 79 قابل توجه بوده است.»

گودرزی تاکید کرد: «کسب 63 سهمیه المپیک در 14 رشته ورزشی یک رکورد است. 9 سهمیه ویژه بانوان یک رکورد است. راهیابی تیم والیبال در عرصه مسابقات یک رکورد است. میانگین تعداد کسب سهمیه در ادوار بازی‎ها 40 مدال در کل است. تعداد سهمیه در دور قبل 54 بوده است که کسب 63 سهمیه تفاوت را نشان می‎دهند. کسب 93  در پارالمپیک در 11 رشته ورزشی باز هم رکورد است. 3 برابر شدن کسب سهمیه در بخش بانوان یک رکورد است. تعداد سهمیه در دوره قبل 79 بوده است که تفاوت 96 تا 79 قابل توجه بوده است.تلاش گسترده در راستای آماده‌سازی مناسب و اعزام برای کسب سهمیه، سفرهای بی‎شماری را طلب می‎کرد تا عزیزان بتوانند در راستای کسب سهمیه گام بردارند. سفرهای پرهزینه‎ای نیاز بود که دولت بزرگوار کمک کرد تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. با توجه به محدودیت‌هایی که در اعتبارات ورزش وجود دارد، این اتفاق رخ داد و خوشحالم که تخصیص بودجه لازم برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به موقع صورت گرفت.»

وزیر ورزش گفت:«نام‎گذاری کاروان‎های ایران به نام‎های حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) برای المپیک که امیدواریم در سایه ایشان بتوانیم کسب موفقیت کنیم و همچنین برای پارالمپیک به عنوان شهدای منا، اقدام بسیار خوب بود. حمایت از عکاسان و خبرنگاران ورزشی از سوی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اقدام خوبی بود که البته انتظار داریم در راستای تقویت انگیزه ورزشکاران و همکاری با کاروان باشد، البته جا دارد از صدا و سیما به خاطر پوشش مناسب هم قدردانی کنیم.امید زیادی داریم که مدال‎های رنگارنگ زیادی را در این دوره کسب کنیم.»

وزیر ورزش در مورد پاداش‌های مدال‌آوران المپیک هم گفت:«همچنین پاداش‌ها در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. اولین مورد پاداش‌ها مربوط به تعداد سکه‌ها می‌شود که به ترتیب 300، 200 و 120 سکه برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است. بخش دوم مربوط به تخصیص مالی برای دریافت زمین می‌شود که به ترتیب 120، 90 و 70 میلیون تومان برای نفرات اول تا سوم است. استخدام مدال‌آوران و همچنین فرزندان مدال‌آوران پارالمپیکی که به تصویب نیز رسیده است بخش دیگری از پاداش‌ها می‌باشد. ارائه پاداش 10 میلیونی پس از کسب سهمیه و همچنین پاداش 10 میلیون تومانی از سوی رئیس‌جمهور به مربیان، ورزشکاران و سرپرستان که امروز تقدیم آنها می‌شود پاداش‌های دیگری هستند که در نظر گرفته شده است.»

وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «امیدوارم دعای خیر مردم ورزشکاران ایران بتوانند موفقیت کسب کنند، همچنین امیدوارم بتوانیم در نیمه دوم سال 95 از مدال‌آوران تجلیل کنیم.»

 

کد خبر : ۳۹۲۷۴۶