خبرگزاری کار ایران

بیانیه فدراسیون جهانی وزنه برداری

وزنه برداری روسیه از حضور در المپیک ریو محروم شد

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که ورزشکاران و داوران (افراد فنی رسمی) روسیه از شرکت در المپیک ریو 2016 محروم هستند.

به گزارش ایلنا، هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری (جمعه ۸ مرداد)تصمیمی را اتخاذ کرد که بر اساس آن از حضور ورزشکاران و داوران (افراد فنی رسمی) روسیه در بازیهای المپیک ریو ممانعت بعمل خواهد آمد. این حکم و تصمیم اتخاذ شده از هم اکنون لازم الاجرا است. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در سایت رسمی خود(iwf) تایید کرد که فدراسیون وزنه‌برداری روسیه و وزنه‌برداران این کشور قوانین و شرایط جهانی را رعایت نکرده‌اند و با بررسی نمونه‌های وزنه‌برداران این کشور و بررسی مجدد، محرومیت تمام اعضای تیم وزنه‌برداری روسیه در المپیک را تایید کردند.

همچنین در بیانیه فدراسیون جهانی آمده است؛ وزنه برداران روسی ، بارها یکپارچگی و اتحاد وزنه برداران جهان را خدشه دار کرده اند و بنابراین برای حفظ حرمت این مسابقات، همه این ورزشکاران روسی از المپیک ریو محروم شده‌اند.

ضمنا هیات رییسه فدراسیون جهانی به دقت موضوع حضور وزنه برداران روسی در المپیک ریو را مورد بررسی قرار دادند. این تحقیق و بررسی گزارش ارائه شده توسط شخص مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پروفسور ریچارد مک لارن را نیز در بر می گیرد.

 

کد خبر : ۳۹۵۵۶۴