خبرگزاری کار ایران

هفته دوم لیگ برتر فوتبال

دربی مشهد و جدال استقلالی‌ها در گرمای اهواز

هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور از فردا و با برگزاری چهار دیدار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور، از عصر فردا (یکشنبه) و با برگزاری چهار دیدار در شهرهای مشهد، اصفهان، تهران و اهواز آغاز خواهد شد.

پدیده-اف‌سی مشهد

در نخستین بازی از هفته دوم لیگ برتر، دو تیم همشهری پدیده و مشهد به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا برگزار کننده نخستین دربی رسمی فصل جدید فوتبال کشور باشند.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در هفته نخست هر دو توانسته‌اند با غلبه دو تیم قدرتمند اصفهانی دست به کار بزرگی بزنند و حالا در بهترین شرایط روحی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تیم پدیده که در اصفهان از سد سپاهان گذشت و 3 امتیاز شیرین بیرون از خانه را دشت کرد، نسبت به فصل پیش تیمی باتجربه‌تر شده و به نظر می‌رسد هر تیمی مقابل شاگردان رضا مهاجری دچار دردسر خواهد شد. تیم سفیدپوش استان خراسان قطعاً در این دربی هم به دنبال کسب برد خواهد بود تا شروع ایده‌آل در ابتدای لیگ داشته باشد.

همچنین تیم مشهد با هدایت فرهاد کاظمی که در هفته اول دست به کار بزرگی زد و دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن را با دو گل مغلوب کرد، در هفته اول با بازی خوبی که ارائه کرد، نشان داد نسبت به تیم فصل گذشته کاملاً متفاوت است و در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دربی مشهد از ساعت 19:10 در ورزشگاه امن برگزار خواهد شد.

ذوب‌آهن-سایپا

دو تیم بازنده هفته نخست در این هفته به مصاف هم خواهند رفت و برای کسب نخستین امتیازات خود در فصل جدید جدال خواهند کرد. دو تیم جوان لیگ برتر که مربیان خوبی را هم در اختیار دارند، می‌خواهند با پیروزی در این بازی شکست‌های تلخ هفته اول را جبران کنند.

یحیی گل‌محمدی که با از دست دادن قاسم حدادی‌فر، مهره کلیدی تیم خود در خط میانی توازن تیم خود را از دست رفته می‌بیند، تا پیدا کردن جایگزین مناسب برای مغز متفکر تیم خود باید دست به آزمون و خطا بزند تا بتواند با کمترین ضرر چهار هفته نخست لیگ را تا پیش از تعطیلات پشت سر بگذارد.

در طرف دیگر، حسین فرکی که بعد از اخراج از سپاهان در فصل پیش، برای نخستین بار به اصفهان برمی‌گردد، دنبال این خواهد بود تا با استفاده از شرایط نه چندان مناسب میزبان، سه امتیاز مهم این بازی بیرون از خانه را کسب کند.

نکته ویژه این بازی رویارویی مسعود حسن‌زاده مهاجم فعلی تیم سایپا با هم تیمی‌های سابق خود در ذوب‌آهن خواهد بود. حسن‌زاده که بعد از اعلام عدم نیاز از سوی گل‌محمدی از ذوب جدا شد، انگیزه زیادی دارد تا توانایی خود را در این بازی به سرمربی سابق خود اثبات کند.

این بازی از ساعت 19:30 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

پیکان – صبای قم
پیکان با کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه مقابل گسترش فولاد تبریز را شروع تقریباً خوبی در بازگشت دوباره خود به لیگ برتر داشت. پیکان فصل گذشته با اقتدار قهرمانی لیگ دسته اول را به دست آورد و با بازیکنانی جوان به لیگ برتر صعود کرد. این تیم برای این فصل و با هدایت مجید جلالی تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باانگیزه فصل گذشته و البته بازیکنان باتجربه‌ای است که تا فصول گذشته ستاره تیم‌های‌شان بودند.

صبای قم هم که در این فصل دوباره صمد مرفاوی را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی دارد، در هفته نخست برابر تیم تازه وارد نفت آبادان متوقف شد و دو امتیاز مهم خانگی را از دست داد تا مشخص شود کار سختی در این فصل پیش رو خواهد داشت. حالا باید دید آیا صمد مرفاوی پس از بازگشت دوباره‌اش به لیگ برتر می‌تواند از فرصت استفاده کرده و صبا را به روزهای خوب خود در گذشته بازگرداند یا این فرصت را از دست خواهد داد.

این بازی از ساعت 20:35 در ورزشگاه شهرقدس برگزار خواهد شد.

استقلال خوزستان-استقلال تهران

قهرمان فصل گذشته لیگ که در بازی نخست خود از شکست برابر تراکتور گریخت و یک امتیاز بیرون از خانه را کسب کرد، حالا در دومین بازی خود باید در خانه به مصاف همتای تهرانی خود برود.

استقلال خوزستان که در دو بازی اخیر خود در سوپرجام و هفته اول لیگ، 6 گل را دریافت کرده است، نسبت به فصل پیش در خط دفاعی دچار ضعف است و در صورتی که نتواند این نقطه ضعف را برطرف کند، بدون تردید در برابر خط حمله زهردار استقلال تهران دچار مشکل خواهد شد. پورموسوی سرمربی جدید مدافع قهرمانی لیگ، به خوبی از سطح توقع بالای هواداران و مردم از تیم خود باخبر است و می داند برای باقی ماندن روی نیمکت استقلال خوزستان نیاز به کسب نتایجی خوب در حد نتایج فصل پیش خواهد داشت.

در طرف دیگر علیرضا منصوریان که تیمش در بازی اول و در ورزشگاه خالی آزادی نتوانست توقعات را برآورده کند و برابر تیم نفت تهران که دوران آماده سازی خوبی را نداشته، با چاشنی شانس یک امتیاز را کسب کرد،  حالا در بازی دوم باید در گرمای اهواز به مصاف تیمی برود که از نظر هماهنگی شرایط بهتری نسبت به استقلال تهران دارد.

منصوریان که با بخشیده شدن رحمتی از سوی کمیته انضباطی، خیال راحتی از بابت دروازه تیم خود دارد، به خوبی می‌داند کار سختی در اهواز خواهد داشت و شاید حتی کسب یک امتیاز از این دیدار را هم نتیجه‌ای مناسب برای خود قلمداد کند. هرچند که با توجه به خریدهای خوب استقلال در این فصل، هواداران این تیم توقع دارند شاگردان منصوریان در این بازی با ارائه یک بازی هجومی سه امتیاز کامل را کسب کنند.

این بازی از ساعت 20:45 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.

دیگر بازی‌های این هفته روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۵۵۶۷