خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه از تصمیم IWF

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه پس از محرومیت تیم ملی این کشور از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به خوبی در حال ایجاد یک نظام سیاسی است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی وزنه‌برداری روسیه با تصمیم فدراسیون جهانی این رشته (IWF) به خاطر مسائل دوپینگ از شرکت در المپیک ریو محروم شد تا کاروان ورزشی این کشور در شوک بزرگی قرار بگیرد.

سرگئی ارمین، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه پس از رای شبانه (IWF) به خبرگزاری تاس گفت: این تصمیم می‌توانست سه هفته پیش اتخاذ شود و این مسئله باعث بدبینی به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است. در رابطه با محرومیت تیم ملی وزنه برداری روسیه باید تاکید کنم یک نظام سیاسی توسط فدراسیون جهانی در حال اجرا است.

ارمین اظهار داشت: شاید تعداد کمی از خبره‌های وزنه‌برداری جهان می‌دانند که امروز جشن تولد 175 سالگی ووادیسوار کرایفسکی، پدر ورزش وزنه‌برداری روسیه است. شاید رای فدراسیون جهانی در چنین زمانی تصادفی باشد، اما در خاطرمان باقی می‌ماند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روسیه در پایان عنوان کرد: رای (IWF) یک پیمان‌شکنی و بدبینی در بالاترین سطح ممکن و نشان‌دهنده بحران در جهان ورزش و جنبش المپیک است.

 

کد خبر : ۳۹۵۶۷۶