خبرگزاری کار ایران

کارشناس تیراندازی در گفت‌وگو با ایلنا:

تیراندازان ایران می‌توانند اولین مدال کاروان المپیک را کسب کنند

حقیقت می‌گوید: باتوجه به کمبودها در رشته تیراندازی باز هم به کسب مدال در المپیک امیدواریم.

احمدرضا هامونی حقیقت، کارشناس تیراندازی در خصوص وضعیت پنج تیرانداز ایرانی حاضر در رقابت‌های المپیک ریو، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تیراندازی ایران نسبت به المپیک لندن پیشرفت چشم‌گیری داشته است. ما در المپیک لندن تنها سه نماینده داشتیم ولی در این دوره سهمیه ما به عدد پنج رسید است. البته تیم ملی ایران در رشته تیراندازی به اهداف پروازی هم می‌توانست سهمیه کسب کند که متاسفانه نماینده کشورمان با اندک فاصله از حضور در المپیک باز ماند.

او ادامه می‌دهد: تیم ملی ایران در المپیک در چند رشته به عنوان مدعی کسب مدال شرکت خواهد کرد و شانس این را دارد که همانند بازی‌های آسیایی اولین مدال‌ کاروان ایران را کسب کند. المپیک میدان بزرگی است و همیشه شاهد ظهور پدیده‌های جدید هستیم. تیراندازان ما می‌توانند یکی از این پدیده‌ها باشند.

کارشناس تیراندازی به آمادگی تیراندازان ایران اشاره و خاطر نشان می‌کند: تیراندازان ما پتانسیل بالایی دارند. اما این برای کسب مدال کافی نیست. آنها در سخت‌ترین شرایط تمرین می‌کنند و می‌توان گفت که در شرایط نابرابر به مصاف رقیبان می‌روند. طبق آخرین آماری که از مدال آوران سه المپیک پیش اعلام شده است، آنها قبل از حضور در رقابت‌های المپیک در 70 مسابقه شرکت کرده‌اند. الهه احمدی که در بیشترین رقابت‌ها تیراندازی کرده است آماری بهتر از 35 مسابقه را در کارنامه ندارد.

حقیقت در خصوص گلنوش سبقت الهی، نماینده تپانچه ده متر  می‌گوید: او دوسال است که در تیم ملی حضور دارد و در طول این دوسال پیشرفت قابل توجهی داشته است. سبقت الهی توانست در رقابت با قهرمانان تیراندازی، در مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه المپیک کسب کند.

او به الهه احمدی، قهرمان تفنگ ده متر جهان اشاره و خاطرنشان می‌کند: احمدی یکی از قدرتمندترین تیراندازان ایران است. او در کاپ جهانی توانست با کسب مدال طلا جواز حضور در المپیک را کسب کند. احمدی اولین مدال طلای جهانی تاریخ تیراندازی ایران را کسب کرده است. او می‌تواند در المپیک جزو شگفتی سازها باشد و مدال کسب کند. احمدی در المپیک لندن با فاصله کمی از کسب مدال باز ماند و در این المپیک می‌تواند خود را به عنوان یکی از مدعیان معرفی کند.

کارشناس تیراندازی در مورد نجمه خدمتی، دیگر نماینده تفنگ ده متر  ادامه می‌دهد:  او با کسب مدال نقره از کاپ آزاد جهانی دومین سهمیه کاروان تیراندازی ایران را کسب کرد. خدمتی اولین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را در رقابت‌های آسیایی به نام خود ثبت کرد. خدمتی می‌تواند با تمرکز و تیراندازی بی نقص اولین مدال تاریخ بانوان ایران را در رقابت‌های المپیک کسب کند. او در رقابت‌های جهانی باکو تنها تیراندازی بود که در دور مقدماتی نمره زیر ده نداشت. خدمتی رقابت نزدیکی با حریفانش در المپیک خواهد داشت.

او به مه‌لقا جام بزرگ، نماینده تفنگ سه وضعیت اشاره و خاطرنشان می‌کند: جام بزرگ با کسب مدال نقره قهرمانی آسیا راهی المپیک شد. او تجربه یک المپیک را در کارنامه خود دارد. در رنکینگ جهانی هم از موقعیت خوبی برخوردار است. باتوجه به مشکلات فشنگ در داخل ایران، او تمرینات خشک را برای حفظ آمادگی انجام داد تا در شرایط مناسب به المپیک برسد. جام بزرگ هم مانند احمدی و خدمتی از شانس‌های کسب مدال محسوب می‌شود.

این کارشناس تیراندازی پوریا نوروزیان، نماینده تفنگ ده متر را یکی از امیدهای آینده تیراندازی ایران می‌داند و می‌گوید: او اولین سهمیه مردان ایران را در رشته تفنگ ده متر به دست آورده است. با توجه به مشکلات سربازی و خروج از کشور، کمی از شرایط مسابقه دور مانده است. ولی باتوجه به جوان بودن نوروزیان، او در آینده می‌تواند یکی از بهترین تیراندازان ما لقب بگیرد.

 

 

کد خبر : ۳۹۷۷۹۶