خبرگزاری کار ایران

درباره تصمیمات عجیب وزارت ورزش برای استقلال؛ از چاله به چاه!

وزارت ورزش کوچکترین الزامی در توضیح و "شفاف‌سازی" معیار و دلیل تصمیمات عجیب و غریب خود نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سیدرضا افتخاری سرپرست استقلال شده است!

وزارت ورزش در تصمیمی افشارزاده را برکنار کردند و در طول چهار روز دو جانشین برای او انتخاب کردند. جانشینانی که مشخص نیست با چه ملاک و معیاری انتخاب شدند. حداقل می‌توان گفت که معیار انتخاب این دو شخص، خارج از قواعد فوتبالی بوده‌ است. جایی که پیشکسوت‌های این باشگاه نیز سر از کار مدیران باشگاه و وزارت ورزش در نیاورده‌اند!

اگر این انتخاب‌ها با تدبیر برگزار شده بود قطعا نام مدیرکل حراست وزارت ورزش به یکباره برای مدیرعاملی استقلال از سبد تصمیم‌گیری‌های مدیران ورزش بیرون نمی‌آمد. شخصی که تنها پس از 48 ساعت از این سمت استعفا داد. اگر این انتخاب‌ها با تدبیر برگزار شده بود، سید رضا افتخاری سرپرست استقلال نمی‌شد. شخصی که لقب "مرد چند شغله" را یدک می‌کشد.

به نظر می‌رسد که حلقه مفقوده این اتفاقات اخیر، "اقتدار" هیات مدیره باشگاه استقلال است؛ اقتداری که هر روز دستخوش سلیقه وزارت ورزش و جوانان می‌شود.

هیات مدیره آبی‌ها در برکناری افشارزاده، انتخاب حسنی‌خو، استعفای حسنی‌خو و انتخاب افتخاری، کمترین نقش را داشتند یا شاید بتوان گفت هیچ نقشی نداشتند.

وزارت ورزش شاهکار خود را با انتخاب افتخاری تکمیل کرده و به اصطلاح فوتبالی، هت‌تریک تصمیمات غیر فوتبالی خود را تکمیل کرد.

همچنین با بررسی وضعیت و وزن مدیران قبلی استقلال حداقل این نکته روشن می‌شود که سیل انتقادات پیشکسوت‌ها اینچنین پررنگ نبوده است و به دلیل انتخاب یک نفر به عنوان مدیرعامل، واکنش منفی نشان نمی‌دادند. حضور مستمر افتخاری در فوتسال باعث شده که پیشکسوت‌ها و هواداران باشگاه، از خود بپرسند که معیار این انتخاب چه بوده است.

اما نکته قابل توجه؛ وزارت ورزش که تاکید زیادی روی انتشار قراردادها و "شفاف‌سازی" دارد کوچکترین الزامی در توضیح و "شفاف‌سازی" درباره تصمیمات عجیب و غریب خود نمی‌داند.  

 

کد خبر : ۳۹۸۵۴۱