خبرگزاری کار ایران

هفته چهارم لیگ برتر

پرسپولیس به فکر تثبیت صدرنشینی/ استقلال در اندیشه خروج از بحران

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام هفت بازی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور فردا با انجام هفت بازی در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد. در مهمترین بازی‌های این هفته دو تیم تبریزی ماشین‌سازی و تراکتور به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس میزبان صبای قم خواهد بود و تیم بحران‌زده استقلال میهمان پیکان خواهد بود.

ماشین‌سازی-تراکتورسازی؛ دربی سنتی تبریز در مکانی نامعلوم

نخستین بازی این هفته را دو تیم همشهری ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز برگزار خواهند کرد. دیداری که هنوز مکان برگزاری آن معلوم نیست و همین موضوع پیش از آغاز بازی دو تیم موجب اختلاف میان دو باشگاه شده است.

رسول خطیبی و شاگردانش که در سه هفته گذشته بهتر از حد تصور عمل کرده‌اند و توانسته‌اند 5 امتیاز کسب کنند، در این بازی باید تیمی را مغلوب کنند که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ است و جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. خطیبی خودش دو فصل پیش هدایت تراکتور را بر عهده داشت و بدون تردید شناخت خوبی از این تیم خواهد داشت. در طرف دیگر تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی در این فصل متفاوت‌تر از هر فصل دیگری بوده است. تیمی هجومی با مهره‌های اثرگذار و باتجربه زیاد که در تمام خطوط دارای توازن خوبی است.

هر دو تیم در جدول 5 امتیازی هستند و با برد در این بازی می‌توانند حتی صدرنشین لیگ شوند.

پیکان-استقلال؛ جدال بحران زده‌ها

دو تیم پیکان و استقلال از ساعت 18:15 در ورزشگاه شهرقدس دومین بازی هفته را برگزار خواهند کرد. هر دو تیم در حال حاضر شرایط بحرانی را سپری می‌کنند و در سه هفته قبل نتایج دور از انتظاری را کسب کرده‌اند.

پیکان با مجید جلالی با وجود داشتن بازیکنان شناخته شده و باتجربه‌ای مانند رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، آرش برهانی، صادق بارانی و مهدی شیری، در سه هفته اخیر فقط دو امتیاز کسب کرده و هفته قبل هم در تبریز شکست سنگینی را متحمل شده است. به همین دلیل شاگردان جلالی برای فرار از این وضعیت نیاز دارند تا رقیب سرشناس خود را در این بازی شکست بدهند تا بتوانند چند پله در جدول لیگ صعود کنند.

آن طرف میدان اما استقلال وضعیتی به مراتب بدتر از پیکان را تجربه می‌کند. منصوریان که پیش از شروع لیگ وعده‌های زیادی به هواداران استقلال داده بود، تیمش در شروع بازی‌ها نتایج بسیار ضعیفی را گرفته و با قرار گرفتن در رده پانزدهم جدول و داشتن تنها یک امتیاز، روی لبه تیغ گام برمی‌دارد.

آبی‌پوشان برای نجات خود از این وضعیت چاره‌ای جز غلبه بر حریف زخم‌خورده خود ندارند و در صورتی که نتوانند سه امتیاز این بازی را کسب کنند، بدون تردید اوضاع در اردوگاه آبی برای منصوریان و بازیکنان بحرانی‌تر از قبل خواهد شد.

از نکات جالب و قابل توجه این بازی رویارویی آرش برهانی با تیم سابق خود و مهدی رحمتی خواهد بود. برهانی که بعد از 9 فصل حضور در استقلال ابتدای این فصل از سوی منصوریان کنار گذاشته شد، مهدی رحمتی را عامل جدایی خود می‌داند و در صورتی که در این بازی به میدان برود، انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه هم تیمی سابق خود خواهد داشت.

در حال حاضر پیکان با دو امتیاز در رده چهاردهم و استقلال با یک امتیاز در مکان پانزدهم جدول قرار دارند.

ذوب‌آهن-گسترش فولاد؛ یحیی در اندیشه اعاده حیثیت

در سومین بازی این هفته، دو تیم ذوب آهن و گسترش فولاد از ساعت 20:15 دقیقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با هم دیدار خواهند کرد.

ذوبی‌ها هفته پیش به دلیل تنش ایجاد شده میان یحیی گل‌محمدی و سعید آذری روزهای پر تنشی را سپری کردند، اما با این حال موفق شدند در اهواز فولاد را مغلوب کنند تا این بحران پایان شیرینی را برای آن‌ها داشته باشد. در بازی فردا اما یحیی دوباره روی نیمکت تیمش خواهد نشست و درصدد این خواهد بود تا با کسب برد در این دیدار اعاده حیثیت کند.

در سوی دیگر، گسترش فولاد که هفته پیش مغلوب پرسپولیس شد، با وجود داشتن مهره‌های هجومی قابلی مانند خلعتبری، پریرا و شجاعیان، هنوز در سه بازی قبل موفق به گل زدن نشده است و تنها تیم بدون گل زده جدول محسوب می‌شود. شاگردان کمالوند که تنها دو مساوی در لیگ کسب کرده‌اند، برای کسب سه امتیاز این بازی کار سختی پیش رو خواهند داشت و شاید عدم پیروزی در این بازی، این تیم را وارد بحرانی تازه کند.

سایپا-پدیده؛ نبرد 4 امتیازی‌ها

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته تیم سایپا میزبان پدیده مشهد خواهد بود. تیم حسین فرکی هفته گذشته دیگر تیم مشهدی را در ورزشگاه ثامن شکست داد و نخستین پیروزی خود را در فصل جدید کسب کرد تا به واسطه آن برد در شرایط روجی خوبی قرار داشته باشد. تیم جوا و یکدست سایپا را می‌توان یکی از مدعیان چراغ خاموش لیگ دانست که بدون سر و صدا و هیاهو به فکر ارائه فوتبالی روان و نتیجه گرفتن است.

پدیده نیز بعد از شروع خوبی که داشت، در دو هفته اخیر تنها یک امتیاز گرفته و برای اینکه خود را از این شرایط خارج کند باید برابر حریف نارنجی‌پوش و سختکوش خود به پیروزی برسد.

دو تیم در حال حاضر در جدول 4 امتیازی هستند و با سه امتیاز این بازی می‌توانند تا جمع شش تیم بالای جدول صعود کنند.

صنعت نفت-سپاهان؛ رویارویی زردها در شب داغ آبادان

در هفته چهارم لیگ برتر دو تیم صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم خواهند رفت. هر دو تیم هفته گذشته سه امتیاز شیرین را با غلبه بر رقبای قدرتمند خود کسب کرده‌اند و باتوجه به علاقه هر دو سرمربی به فوتبال هجومی، می‌توان انتظار داشت این بازی یک دیدار زیبا از از آب درآید.

نفتی‌ها هفته گذشته در تهران دست به کار بزرگی زدند و استقلال را مقابل 60 هزار هوادار مغلوب کردند و حالا می‌خواهند یک تیم مدعی دیگر را هم متوقف کنند تا ثابت کرده باشند برد هفته قبل در تهران اتفاقی نبوده است.

سپاهانی‌ها نیز در هفته سوم تیم سابق سرمربی فعلی خود یعنی استقلال خوزستان را در دیداری مقتدرانه مغلوب کردند و نشان دادند سپاهان این فصل تیمی متفاوت از سال گذشته است. ویسی که به خوبی از سختی‌های بازی در آبادان آگاهی دارد، به دنبال این خواهد بود تا با ارائه فوتبالی حساب شده، حملات احساسی میزبان پرشور خود را کم اثر کند و با کسب سه امتیاز احتمالی این دیدار سومین برد خود در این فصل را دشت کند.

سپاهان در حال حاضر با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد و نفت آبادان نیز با 5 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

استقلال خوزستان-نفت تهران؛ مدافع عنوان قهرمانی در فکر جبران مافات

استقلال خوزستان در شهر اهواز میزبان نفت تهران خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی لیگ، هفته گذشته برابر تیم جدید ویسی مغلوب شد و از نظر آماری در خط دفاع عملکرد بدی از خود به جای گذاشت. استقلال که فصل گذشته به دلیل داشتن خط دفاعی مقتدر قهرمان لیگ شد، در این فصل شرایط خوبی از این نظر نداشته و بازی هفته گذشته نیز این مساله را به خوبی نشان داد.

شاگردان پورموسوی که فشار زیادی را به دلیل عنوان فصل قبل تحمل می‌کنند، باید برای اثبات شایستگی‌های خود تیم سرسخت نفت را مغلوب کنند. تیمی که با علی دایی روحیه جنگندگی بیشتری نسبت به گذشته دارد و قطعاً حریف بسیار مشکلی برای میزبان خواهد بود.

نفتی‌ها هفته پیش سه امتیاز شیرین را از مصاف با پدیده کسب کردند و نشان دادند بعد از سپری کردن روزهای آماده‌سازی، حالا به شکل مطلوب و روند خوبی رسیده‌اند.

هر دو تیم در جدول لیگ 4 امتیازی هستند.

پرسپولیس-صبای قم؛ سرخپوشان با صدرنشینی به تعطیلات می‌رود؟

در آخرین بازی از روز اول هفته چهارم لیگ، تیم صدرنشین پرسپولیس از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم صبای قم خواهد بود.

تیم برانکو ایوانکوویچ با پیروزی سخت خارج از خانه هفته گذشته در تبریز 7 امتیازی شد و به صدر جدول رسید و حالا برای حفظ این جایگاه و برای اینکه بتواند با صدرنشینی به تعطیلات سه هفته‌ای لیگ برود، نیاز دارد تا حریف قمی خود را از پیش رو بردارد.

سرخپوشان در این بازی قطعاً حمایت پرشور هواداران خود را پشت سر خواهند داشت، اما در بازی مقابل فولاد مشخص شد حتی این شرایط هم نمی‌تواند تضمینی برای برد تیم برانکو باشد. پرسپولیس اگر مانند بازی مقابل فولاد عمل کند و نتواند به خوبی از موقعیت‌های خود در بازی برابر صبا استفاده کند، قطعاً دوباره دچار مشکل خواهد شد و شاید حتی بازی را با نتیجه‌ای غیر از برد تمام کند.

صمد مرفاوی که تیمش تا الان تنها سه امتیاز از سه مساوی کسب کرده است، با علم به فوتبال هجومی حریف قدرتمند خود، بدون تردید در این بازی از تیمی مانند فولاد الگوبرداری خواهد کرد و فوتبالی بسته و با لایه‌های دفاعی فشرده را ارائه خواهد کرد و چشم به ضدحملات خواهد داشت. روشی که در چند بازی گذشته ثابت شده است در برابر نحوه بازی پرسپولیس به خوبی جواب می‌دهد و می‌توان از آن برای کسب امتیاز از تیم تهاجمی برانکو استفاده کرد.

در طرف دیگر برانکو نیز بدون تردید می‌داند صبا با چنین روشی پای به میدان خواهد گذاشت و باید دید سرمربی سرخپوشان برای خنثی کردن این شیوه چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

در تیم پرسپولیس سیدجلال حسینی مدافع کلیدی این تیم مصدوم است و مشخص نیست در بازی فردا به میدان خواهد رفت یا خیر. در صورتی که این بازیکن نتواند در این دیدار بازی کند قطعاً پرسپولیس در خط دفاعی شرایط سختی را سپری خواهد کرد.

گفتنی است که، در آخرین بازی از هفته چهارم لیگ برتر روز جمعه دو تیم سیاه‌جامگان مشهد و فولاد خوزستان در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم خواهند رفت و پس از پایان این هفته، دیدارهای لیگ به دلیل اردوی تدارکاتی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به مدت سه هفته تعطیل خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۹۹۳۶۶