خبرگزاری کار ایران

من از تعطیلات لیگ استقبال می‌کنم

مرفاوی: پرسپولیس بازی سختی مقابل ما خواهد داشت

سرمربی تیم فوتبال صبای قم تأکید کرد، پرسپولیس فردا بازی سختی مقابل این تیم پیش‌رو دارد.

به گزارش ایلنا، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل  پرسپولیس اظهار داشت: ما قبل از این تعطیلات بازی سختی مقابل پرسپولیس پیش‌رو داریم که تیم خوب، تاکتیکی و قابل احترامی است، اما برای بازی فردا آنها مقابل ما بازی سختی خواهند داشت.

وی افزود: شرایط ما بازی به بازی بهتر می‌شود و هر بازی که می‌گذرد تیم‌تر می‌شویم. کم‌کم داریم به انسجام تیمی می‌رسیم و امیدوارم فردا یک بازی خوب و تاکتیکی مقابل پرسپولیس انجام دهیم تا ان‌شاءالله به آنچه که می‌خواهیم و دنبالش هستیم در زمین برسیم.

مرفاوی با تاکید بر اینکه روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس کار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برنامه تمرینات ما در دو جلسه اخیر فقط مختص بازی با پرسپولیس بوده و بازیکنان را خیلی خوب راهنمایی کردیم که چطور باید مقابل پرسپولیس بازی کنند. اگر آنها خواسته‌های کادرفنی در زمین را پیاده کنند می‌توانیم امیدوار باشیم که یک نتیجه خوب کسب کنیم، البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و ما نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم تا بهترین بازی‌مان را ارائه دهیم. این خیلی مهم است که خواسته‌های کادرفنی در زمین اجرا شود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم  در مورد تعطیلات لیگ پس از پایان هفته چهارم عنوان کرد: من مخالف این تعطیلی نیستم و از آن استقبال می‌کنم، چون تمرینات تیم‌ ما دیر آغاز شده و به‌خاطر همین دیر آغاز شدن در این سه بازی مشکل داشتیم. تعطیلات لیگ می‌تواند به ما کمک کند تا تیم را هماهنگ کنیم. پس از بازی با پرسپولیس سه روز به تیم استراحت می‌دهیم و سپس به مدت سه الی چهار روز در تهران تمرین کرده و پس از آن به اردو خواهیم رفت. این اردو در ایران برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه صبا هنوز نتوانسته بردی کسب کند و به‌نظر می‌رسد فردا نیز مقابل پرسپولیس برای کسب یک امتیاز به میدان برود، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و مساوی هم جزیی از این فوتبال است. وقتی تیم شکست نخورد و گلی دریافت نکند شرایطش فرق خواهد کرد چرا که می‌تواند هر لحظه 3 امتیاز را بگیرد شاید این 3 امتیاز این هفته باشد یا هفته‌های بعد.

مرفاوی ادامه داد: برای رسیدن به برنامه‌های‌مان باید صبر داشته باشیم و بدانیم که هر بازی شرایط خودش را دارد و از طرفی همه تیم‌ها برای یک امتیاز به میدان می‌روند و اگر سه امتیاز را کسب کنند شرایط نیز بهتر خواهد شد. ما نیز چنین تفکری داریم و مقابل پرسپولیس و تماشاگرانش با این تفکر بازی خواهیم کرد، چرا که یک امتیاز بهتر از آن است که چیزی نصیب‌مان نشود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم  در واکنش به طرح موضوعی از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما 20 بازی است با تیم‌های‌تان برد نداشته‌اید، گفت: من یک فصل بیکار بوده‌ام. شما چطور حساب کرده‌اید که 20 بازی نبرده‌ام؟! حتماً بازی‌های سال 94 را هم حساب کرده‌اید. این دیگر چه شکل آمار گرفتن است؟! من یک زمان مهاجم بودم و گل‌های خوبی هم می‌زدم و اتفاقا به پرسپولیس نیز گل زده‌ام. حالا این قضیه گلزنی‌های من چه ربطی به بازی پرسپولیس دارد که شما گذشته مرا به این بازی ربط می‌دهید.

او در مورد بازی هجومی پرسپولیس نیز یادآور شد: پرسپولیس تیمی بزرگ و بسیار قابل احترام است. پرسپولیسی‌ها نه‌تنها ساختار تیم خود را حفظ کرده‌اند، بلکه در چند پست نیز بازیکنان باکیفیتی جذب کرده‌اند تا خودشان را به بهترین شکل برای این فصل آماده کنند. این همان تفکر ایده‌آل برای یک تیم و یک مربی است. هر مربی‌ای دوست دارد اسکلت تیمش را حفظ کرده و برای فصل بعد با جذب بازیکنان باکیفیت تیم خود را تقویت کند. فوتبال ایران باید با این سیستم حرکت کند. تیمی که کادرفنی و بازیکنانش را حفظ کند قطعاً برای سال بعد نتایج خیلی بهتری خواهد گرفت. متأسفانه در فوتبال ما خیلی کم این اتفاق رخ می‌دهد و تیم‌ها هر فصل 20 بازیکن خود را به اضافه کادرفنی تغییر می‌دهند.

مرفاوی در این باره افزود: در کمتر جایی در دنیا می‌بینیم که تیم‌ها ثبات نداشته باشند، مخصوصاً در فوتبال اروپا که همه تیم‌ها ساختار تیم‌شان را حفظ کرده و هر فصل با جذب بازیکن تیم‌شان را تقویت می‌کنند.  شرایطی که تیم ما با آن مواجه است دقیقاً برعکس پرسپولیس است. ما بیش از 95 درصد تیم‌مان را از دست دادیم و ترکیب‌مان کاملاً تغییر کرده است. فقط حامد لک و کریم اسلامی از ترکیب پارسال صبا در ترکیب‌ این ‌فصل‌مان حضور دارند که البته هر دو بازیکن فصل پیش در نیم فصل اول جزو بازیکنان ثابت صبا به حساب می‌آمدند. پرسپولیس از این نظر کاملاً با ما متفاوت است و نه تنها تیم خود را حفظ کرده بلکه بازیکنان خیلی خوبی هم به خدمت گرفته است.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این پرسش که چرا مدافعان صبا بیش از حد مرتکب خطا می‌شوند، گفت: ما سه بازی انجام دادیم و دو گل دریافت کردیم که این دو گل از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده است. در پنالتی اول بازیکن ما روی زمین افتاد و توپ به دستش خورد و فکر نمی‌کنم که پنالتی بوده باشد. البته برخی‌ها اعتقاد داشتند پنالتی است و اعتراضی هم نداریم. در دومین‌ پنالتی که دادیم دفاع ما باید کنترل می‌کرد، اما این کار را نکرد و مجبور به خطا شد.

وی ادامه داد: ما نباید عجله کنیم. دفاع ما بد عمل نکرده است. دفاع تیمی ما خوب بوده، اما از نظر دفاع فردی اشتباهاتی داریم که به مرور زمان حل می‌شود. نباید از الان زود قضاوت کنیم. دوست ندارم مدام این مسئله را تکرار کنم که تیم ما دیر بسته شده است. دوست دارم هرچه سریع‌تر صبا جا بیفتد و فوتبال خودمان را به نمایش بگذاریم. کیفیت ما خوب است، اما امیدوارم روزبه‌روز بهتر شود.

مرفاوی در مورد محروم و مصدومان تیمش گفت: تنها مصدوم ما مسعود حق‌جو بود که مشکلش برطرف شده و می‌تواند فردا بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا صبا فردا برای برد به میدان می‌رود، یا خیر گفت: ما دوست داریم بازی را ببریم، اما باید در زمین عمل کنیم، اکنون می‌توانم خیلی چیزها درباره بازی‌ها بگویم اما مهم این است آن چیزی که در زمین خواهیم داشت پیاده کنیم.

 

کد خبر : ۳۹۹۴۶۸