خبرگزاری کار ایران

المپیک ۲۰۱۶

حذف آرژانتین و صعود کره‌جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی فوتبال

تیم آرژانتین از رقابت‌های فوتبال المپیک 2016 کنار رفت.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال المپیک برزیل در سومین دیدار خود در مرحله گروهی برابر دانمارک صدرنشین به میدان رفت و توانست با چهار گل به پیروزی برسد. سلسائو در حالی در این دیدار به پیروزی رسید که در دو دیدار قبلی خود برابر عراق و آفریقا جنوبی به تساوی رسیده بود و برای صعود به دور بعد حتما باید برابر دانمارک پیروز می شود و اینگونه هم شد.

گل های برزیل را در این دیدار باربوسا (دو گل)، خسوس و لوان به ثمر رساندند. برزیل با این پیروزی که به دست آورد 5 امتیازی شد و به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد. دانمارک هم با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کرد. در دیگر دیدار این گروه، جدال عراق با آفریقای جنوبی برنده نداشت و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا نماینده آسیا از صعود به دور بعد بازبماند. 

در گروه B این رقابت ها هم دو دیدار برگزار شد. ژاپن با وجود پیروزی برابر سوئد، در جایگاه سوم قرار گرفت. در این گروه نیجریه با وجود شکست دو بر صفر برابر کلمبیا با 6 امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد.

در گروه C هم دو دیدار برگزار شد. کره جنوبی بهترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی به نام خود به ثبت رساند تا جایی‌که توانست در دیدار سوم برابر مکزیک با یک گل به پیروزی برسد تا به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند. در دیگر دیدار این گروه آلمان با 10 گل فیجی را شکست داد و به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کرد.

در گروه C هم تکلیف دو تیم صعود کننده مشخص شد. آرژانتین که یکی از شانس های اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت، در میان ناباوری همگان با تساوی یک بر یک برابر هندوراس متوقف شد تا از صعود به دور بعد بازبماند.

در دیگر دیدار این گروه هم پرتغال با الجزایر مساوی کرد تا دو تیم پرتغال و هندوراس به دور بعد راه پیدا کنند.

 

کد خبر : ۳۹۹۶۵۱