خبرگزاری کار ایران

المپیک ۲۰۱۶ ریو

مرادی در صدر جدول قرار گرفت/ ایران در انتظار دومین شب طلایی

سهراب مرادی در پایان حرکت یک‌ضرب دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه اول قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز هشتم این بازی‌ها سهراب مرادی و علی هاشمی نمایندگان دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان از ساعت 2:30 بامداد امروز (یکشنبه، 24 مرداد) به مصاف 6 وزنه‌بردار از کشورهای بلاروس (2 نفر)، اوکراین، لتونی، مصر و تایلند به رقابت پرداختند که در پایان حرکات یک‌ضرب مرادی به عنوان اول رسید و هاشمی هفتم شد.

سهراب مرادی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 178 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد، اما در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 178 کیلوگرمی شد تا امیدوارانه کار را دنبال کند. وی برای حرکت سوم وزنه 182 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه شد تا با وزنه 182 کیلوگرم با صدرنشینی به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

علی هاشمی در حرکت اول یک‌ضرب در مهار وزنه 172 کیلوگرمی ناموفق بود. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 173 کیلوگرمی نشد تا در آستانه حذف قرار گیرد، اما در حرکت سوم بار دیگر وزنه 173 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد تا در جدول مسابقات باقی بماند. هاشمی با این وزنه در پایان حرکت یک ضرب در بین 8 نفر (به دلیل وزن کمتر) هفتم شد.

سارات سومیرادیت از تایلند با مهار وزنه 177 کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و آئوریماس دژبالیس از لتونی نیز با ثبت وزنه 177 کیلوگرمی به دلیل وزن بیشتر سوم شد. سهراب مرادی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 225 کیلوگرمی درخواست داده است. هاشمی نیز وزنه 210 کیلویی را انتخاب کرده است

 

کد خبر : ۴۰۰۳۵۶