خبرگزاری کار ایران

وظیفه جدید نکونام؛ کاپیتانی از روی نیمکت

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشور از امروز به طور رسمی به کادرفنی تیم ملی اضافه شد تا دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشور از امروز به طور رسمی به کادرفنی تیم ملی اضافه شد تا در کنار مارکار آقاجانیان، دیگر دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش باشد. 

نکونام پنجمین دستیار ایرانی است که در زمان سرمربی‌گری کی‌روش مشغول به کار شده است. پیش از او افرادی مثل امید نمازی، مجید صالح و علی کریمی در مقاطعی مربی تیم ملی بودند که در این بین علی کریمی دوره کوتاه‌تری به عنوان عضو کادرفنی دوام آورد. در حال حاضر مارکار آقاجانیان به عنوان یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی در کنار کی‌روش است. گویا دستیاران ایرانی کی‌روش رو به افزایش هستند اما نکته اینجا است که نکونام و علی کریمی یک نقطه مشترک دارند؛ هیچ کدام مدرک مربی‌گری ندارند و علت انتخاب آن‌ها برای کادرفنی تیم ملی، محبوبیتی است که بین بازیکنان دارند. کی‌روش قصد دارد همان وظیفه‌ای که نکونام در دوران بازیگری در زمین انجام می‌داد را حالا از روی نیمکت انجام دهد. نکونام از آن دسته کاپیتان ها بود که بازیکنان همگی از کاریزمای او تمجید می‌کردند. کی‌روش در مقطعی هم قصد داشت از این قابلیت علی کریمی سود ببرد که این اتفاق نیفتاد. 

بنابراین به نظر می‌رسد کی‌روش نمی‌خواهد از نکونام که سابقه  و مدرک  مربی‌گری ندارد مشورت فنی بگیرد. به نظر می‌رسد که او قصد دارد از محبوبیت و کاریزمای کاپیتان پیشین تیمش استفاده کند.

کد خبر : ۴۰۱۲۴۹