خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

فدراسیون فوتبال مساله اسپانسر تبلیغات دور زمین را حل کند/ موازی کاری آقایان غیر قابل قبول است

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی گفت: منتظر هستیم تا با درایت مسئولان فدراسیون این مشکل حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها دعوای اسپانسر سازمان لیگ و اسپانسر سه باشگاه پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی تبریز به بالاترین حد خود رسیده. سازمان لیگ می‌خواهد در تبلیغات دور زمین از 3040 استفاده کند و اصرار باشگاه‌ها به استفاده از تبلیغات 3090 است. مدیران سه باشگاه امیدوارند در جلساتی‌ که با تاج برگزار می‌کنند تا شروع بازی‌های لیگ این مشکل بزرگ را حل کنند. علی سلمانی، معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی در مورد مشکلات بوجود آمده گفت: «بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی است و قرار نیست ما فقط شعار بدهیم بلکه باید به این دستور عمل کنیم. ما هم به عنوان یکی از اعضای این جامعه می‌خواهیم تا این مساله را در دستور کار خود قرار دهیم و این کار را با کم کردن وابستگی‌مان به بیت‌المال انجام دهیم. در مورد سامانه 3090 باید بگویم که این سامانه اسپانسر ما نیست بلکه مجری و مشاور و شریک ما است. آنها قرار است ما را در اجرای اهداف اقتصادی‌مان یاری کنند. مدیر یک باشگاه با بدهی‌های سرسام‌آور مدیران قبلی و بدهی‌های جاری خودش مواجه است و کاملا مشخص است که به تنهایی نمی‌تواند از پس آنها بربیاید. به همین دلیل ما در صحبت با دو تیم دیگر یعنی استقلال و پرسپولیس قرار گذاشتیم که اگر رقابتی هست داخل میدان باشد و در مورد مباحث اقتصادی یک کار تیمی داشته باشیم. سامانه 3090 متعلق به سه باشگاه استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی است. اگر کسی بخواهد در این زمینه موازی کاری انجام دهد یعنی دست در جیب ما کرده. به خاطر این که تبلیغ یک سامانه دیگر باعث گمراه شدن هوادار می‌شود و این غیر قابل قبول است.»

او در مورد راه حل این مشکل گفت: «ما جلسه‌ای با آقای تاج داشتیم تا راهکاری پیدا کنیم که تداخلی پیش نیاید. در جلسه‌ای با تاج پیشنهاد دادیم که تبلیغات دور زمین را هم با بالاترین مبلغ در اختیار ما قرار دهد. مبلغ پیشنهادی ما برای گرفتن تبلیغات دور زمین 45میلیارد تومان بود. همچنین گفتیم هر مبلغی که بالاتر از 45 میلیاردتومان از این سامانه درآمد داشته باشیم 50 درصد از اضافه آن را به عنوان درآمد به سازمان لیگ پرداخت خواهیم کرد. پیشنهاد دیگر ما این بود که اگر شرکتی حاضر شد مبلغی بالاتر برای تبلیغات دور زمین پرداخت کند ما هم همان مبلغ را می‌پردازیم.»

او در مورد تداخل پیش آمده میانه دو سامانه که مطمئنا روی سود سه باشگاه پرطرفدار تاثیر خواهد گذاشت گفت: «هر سامانه‌ای که می‌خواهد کاری در این زمینه انجام دهد ما مشکلی نداریم اما حرف ما این است که آنها موضع خود را مشخص کنند. نگویند طرفداران تیم‌های لیگ برتری به ما پیام بدهند. بلکه تیم‌های طرف قراردادشان را مشخص کنند و فقط از آنها نام ببرند تا هواداران این سه تیم سردرگم نشوند.»

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی در مورد راه حل این مشکل با سازمان لیگ گفت: «ما نظراتمان را به صورت مکتوب برای آقای تاج فرستادیم و منتظر هستیم تا با درایت مسئولان فدراسیون این مشکل حل و فصل شود.»

با توجه به این که مرجع رسیدگی به این پرونده، فدراسیون فوتبال است که رابطه کاری و منافع نزدیکتری با سازمان لیگ دارد این مساله به ضرر سه باشگاه نخواهد شد؟ سلمانی در این مورد گفت:«ما وارد این مسائل نمی‌شویم. فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مرجع فوتبالی باید منافع باشگاه‌ها را هم درنظر داشته باشد. ما در نامه‌ به آقای تاج این مساله را ذکر کردیم که در صورت حل نشدن این مشکل ما ضرری چند میلیاردی را متحمل خواهیم شد. اگر سامانه ما نتواند مبلغ مورد نظر را به دست بیاورد باشگاه باید به آنها خسارت بدهد و علاوه بر این راهی که برای پرداخت بدهی‌هایمان روی آن حساب کرده بودیم از دست خواهد رفت. امید زیادی داریم که آقای تاج در این راستا به ما کمک کرده و این مشکل را به بهترین نحو حل کند.»

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۱۲۶۸