خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اتفاقات مسابقات دسته ۱۰۵+ کیلوگرم

اتفاقات رخ داده در مسابقات دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک ریو، واکنش رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را در بر داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، تنش‌ها در سالن پاویلیون «2» از مجموعه ورزشی ریوسنترو شهر ریودوژانیرو زمانی بالا گرفت که بهداد سلیمی، وزنه‌بردار ایران در دسته فوق‌سنگین (105+ کیلوگرم) در حرکت دو ضرب خود وزنه‌ 245 کیلوگرم را بالای سر برد که دو داور از سه داور کنار زمین حرکت وی را تأیید کردند، هرچند هر پنج عضو هیئت ژوری حرکت وزنه‌بردار ایرانی را رد کردند، چون معتقد بودند که دست چپ سلیمی به هنگام بالای سر بردن وزنه صاف نبوده است.

سلیمی و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی ایران مدعی بودند که این توطئه‌ای به سردستگی عضو عراقی حاضر در هیئت ژوری بوده و اعضای تیم ایران با عصبانیت به سمت هیئت داوران نزدیک شدند که این برخلاف مقررات بود.

سم کوفا استرالیایی، رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در توضیح ماجرا گفت: اتفاقات زشتی در محل برگزاری مسابقات افتاد و به‌خاطر رفتار اعضای تیم ایران از مسئولان برگزاری مسابقات خواستیم که نیروی امنیتی را به سالن بیاورند. جای تأسف دارد که مسابقات این‌طور به پایان رسید.

پس از اتفاقات به‌وجود آمده، بیش از پنج هزار هوادار ایرانی حاضر در سالن شش هزار و 500 نفری پاویلیون «2»، لاشا تالاخادزه گرجستانی که مدال طلای این دسته از رقابت‌ها را از آن خود کرد، به نشانه اعتراض هو کردند.

کد خبر : ۴۰۱۵۸۹