خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های والیبال المپیک

ایتالیا 3-0 ایران؛حذف شاگردان لوزانو

تیم ملی والیبال ایران در بازی مقابل ایتالیا مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حساس‌ترین بازی تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2016 ریو از ساعت 1:30 بامداد امروز مقابل ایتالیا در سالن ماراکانازینیو آغاز شد. رائول لوزانو برای شروع بازی مرحله یک چهارم نهایی از سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

بازیکنان ایران برای شکست دادن ایتالیا و صعود به به جمع 4 تیم برتر بازی‌های المپیک، سرشار از انگیزه بودند و اشتباهات بازیکنان ایتالیا هم این فرصت را به شاگردان لوزانو داد تا امتیاز 29، مسابقه پا به پا پیش برود. خط حمله قدرتمند ایتالیا اما جبران اشتباهات این تیم را می‌کرد. تیم ایران در ست نخست با نتیجه 31 بر 29 شکست خورد.

تیم ملی ایران در ست دوم نتوانست به مانند ست اول این دیدار، بازی پایاپایی به نمایش بگذارد و ۲۵ بر ۱۹ بازی را به ایتالیا واگذار کرد. ایتالیایی‌ها چندین امتیاز از سرویس به دست آوردند و ایران در دفاع نیز با کمی مشکل مواجه شده بود. 

ست سوم این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا به پایان رسید و ایتالیا با حذف ایران به نیمه نهایی رقابت‌های والیبال المپیک صعود کرد. ایران در این ست از لحاظ روحی تحت فشار بود و نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد و ایتالیایی‌ها راحت تر از دو ست قبل، از ایران ۲۵ پوئن گرفتند. با این باخت کار والیبال ایران در المپیک به پایان رسید. 

در این مسابقه ایوان زایتسف، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایتالیا توانست 15 امتیاز به تنهایی برای تیمش کسب کرده و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. در تیم ایران هم شهرام محمودی عملکرد نسبتاً خوبی داشت و توانست 8 امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد.

 

کد خبر : ۴۰۱۸۵۰